پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تمامي مشکلات اقتصادي به عملکرد دولت باز نمي‌گردد

کد خبر: 155434 تاریخ انتشار: 1399/11/29
نمایش: 1586
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تمامي مشکلات اقتصادي به عملکرد دولت باز نمي‌گردد بلکه همه عوامل از جمله عملکرد افراد در حوزه اقتصادي از جمله مديران استاني، متوليان ملي و سياست‌هاي کلان در اين رابطه دخيل هستند و نيمي از آن نيز به روابط خارجي کشور و مراودات اقتصادي بين‌المللي مربوط است.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در آيين تجليل از صادرکنندگان نمونه ملي و استاني چهارمحال و بختياري افزود: رشد و اعتلاي کشور نيازمند توجه به سه مقوله سياست، اقتصاد و فرهنگ است و در اين ميان اگر خواهان گشايش اقتصادي هستيم بايد تمامي چالش‌ها رفع شود.

وي ادامه داد: برخي اعتقاد بر اين دارند که اقتصاد محور امور کشور است و بايد به اين مقوله توجه بيشتري شود، برخي نيز به محوريت سياست معتقد هستند و بر اين باورند که با عقلانيت در عرصه سياست مي‌توان اهداف و برنامه‌هاي کشور خود را پيش ببرند و برخي ديگر نيز به فرهنگ بيش از ۲ مقوله ديگر اهميت مي‌دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: با اين حال بايد به سه مقوله سياست، فرهنگ و اقتصاد توجه کرد و به هريک از اين شاخص‌ها در جاي خود پرداخته شود.

عباسي در پاسخ به برخي انتقادات وارده به حوزه اقتصاد کشور از سوي متوليان بخش خصوصي، گفت: تمامي اين مشکلات به عملکرد دولت باز نمي‌گردد بلکه همه عوامل از جمله بخش خصوصي، مديران استاني، متوليان ملي و سياست‌هاي کلان در اين رابطه دخيل هستند.

وي ادامه داد: دولت تلاش بسياري براي رفع مشکلات اقتصادي کشور به کار گرفته اما تا زماني که چالش‌هاي سياست خارجي برطرف نشود نمي‌توان به اثرگذاري اين تلاش‌ها خيلي اميدوار بود، از همين رو برخي  با هدف راي ‌آوري در انتخابات خرداد سال آينده همه مشکلات را متوجه دولت مي‌دانند، که اين صحيح نيست.

استاندار چهارمحال و بختياري تحريم‌هاي ظالمانه دشمن و چالش‌هاي روابط خارجي را عامل نيمي از مشکلات اقتصادي کشور دانست و گفت: مي‌طلبد تا با حفظ عزت کشور در رفع اين مشکلات بکوشيم و سپس با وحدت و هم‌افزايي در ساماندهي امور داخلي کشور اقدام شود.

عباسي با قدرداني از تلاش فعالان عرصه کار و توليد استان، خاطر نشان کرد: بي‌شک در اين ميان مشکلاتي وجود دارد اما براي رفع آن شايسته است تا فعالان بخش خصوصي اين مشکلات را اولويت‌بندي کرده و موارد استاني را با مسئولان استان و مشکلات ملي را در سطح کلان در ميان بگذارند تا بتوان سريع‌تر و بهتر اين مشکلات را برطرف کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07