پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

آموزش و پرورش براي برقراري عدالت آموزشي در مدارس تلاش کند

کد خبر: 155462 تاریخ انتشار: 1399/12/03
نمایش: 1409
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد عدالت آموزشي در تمامي نقاط استان برقرار شود، گفت: عموما والدين تمايل دارند فرزندان خود را مدارسي ثبت‌نام کنند که داراي امکانات آموزشي بالاتري نسبت به ساير مدارس باشند، اگر کيفيت آموزش در تمامي مدارس يکسان باشد در موقع ثبت‌نام با مشکل مواجه نمي‌شويم.
جعفر مرداني سوم اسفند‌ماه در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد عدالت آموزشي در تمامي نقاط استان برقرار شود، اظهار کرد: براي اين امر نيازمند ارتقاي کيفيت آموزش در مدارس هستيم، عموما والدين تمايل دارند فرزندان خود را مدارسي ثبت‌نام کنند که داراي امکانات آموزشي بالاتري نسبت به ساير مدارس باشند، اگر کيفيت آموزش در تمامي مدارس يکسان باشد در موقع ثبت‌نام با مشکل مواجه نمي‌شويم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به مشکل کمبود مدرسه در روستاي چم‌چنگ از توابع شهرستان سامان، گفت: زميني که براي احداث مدرسه و درمانگاه در اين روستا در نظر گرفته شده است، مناسب نيست، بنابراين نياز است براي جابجايي و تغيير کاربري اين اراضي اقدامات لازم توسط دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط انجام و فرآيند تغيير کاربري در کميسيون ماده ۵ پيگيري شود.

وي تاکيد کرد: بايد مباحث تعليم و تربيت بر اساس اولويت‌هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي مورد پيگيري قرار گيرد، بايد از تمامي ظرفيت‌ها در همين راستا استفاده شود تا به اهداف عاليه در اين حوزه دست پيدا کنيم.

مرداني در خصوص شبکه شاد توضيح داد: اين شبکه بستر آموزش مجازي را براي دانش‌آموزان فراهم کرد، اما در برخي از مناطق چهارمحال و بختياري دانش‌آموزان به زيرساخت‌هاي آموزش مجازي دسترسي نداشتند و يا به‌علت بنيه ضعيف مالي توان تهيه گوشي هوشمند را نداشتند که در اين حوزه از ظرفيت خيرين به خوبي استفاده شد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه فضاي مجازي فرصت و تهديد است، خاطر نشان کرد: طبق گزارشات دستگاه‌هاي مرتبط، در ايام شيوع کرونا آسيب‌هاي اجتماعي مانند افسردگي، اضطراب، استرس و ... با افزايش 35 درصدي در استان روبرو بوده است که بايد نسبت به اين تهديدها و آسيب‌هاي ناشي از کرونا حساسيت ويژه داشته باشيم.

وي يادآور شد: همچنين بايد تمامي بازماندگان از تحصيل در چهارمحال و بختياري براي بحث سواد آموزي، ارتقاي مهارت‌هاي زندگي و اجتماعي، حقوق شهروندي و اشتغال خانگي در طرح پيوند زندگي مورد توجه قرار بگيرند.

مرداني با اشاره به اهميت تاسيس خانه المپياد در چهارمحال و بختياري، گفت: اين خانه مي‌تواند محلي براي شکوفايي استعدادهاي دانش‌آموزان در زمينه‌هاي مختلف علمي، پژوهشي و مهارتي باشد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تصريح کرد: در سال گذشته تجربه خوبي در بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان به‌صورت غيرحضوري داشتيم، طبق تاکيدات دولت بر موضوع ارائه خدمات الکترونيک بايد  در ثبت‌نام سال تحصيلي ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اين مسئله مدنظر باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07