پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

نسبت به پذيرش مهمان از استان‌‌هاي ديگر به ويژه استان خوزستان خودداري شود

کد خبر: 155538 تاریخ انتشار: 1399/12/10
نمایش: 1080
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: برگزاري هرگونه تجمع، همايش، سمينار، مراسمات عروسي و عزا، جشنواره، نمايشگاه و جلسات با تعداد بيش از ۳۰ نفر به مدت ۲ هفته در سراسر استان ممنوع است. همچنين مردم، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها نسبت به پذيرش مهمان از استان‌‌هاي ديگر به ويژه استان خوزستان خودداري کنند.
اقبال عباسي ۱۰ اسفند ماه در ويژه برنامه‌ تلويزيوني چشم‌انداز در شبکه استاني جهانبين با اشاره به اثبات ورود کروناي انگليسي به چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: با توجه به قدرت سرايت‌پذيري و ميزان بالاي مرگ و مير اين نوع ويروس، نگراني در خصوص پيشگيري و مقابله با اين ويروس افزايش پيدا کرده است.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: فرمانداران نسبت به کنترل مبادي ورودي و خروجي شهرستان‌هاي خود برنامه‌ريزي و اقدام کنند، اين کنترل‌ها در شهرستان‌هاي هم‌ مرز با استان خوزستان توسط فرمانداران مربوطه با جديت بيش‌تري دنبال شود.

عباسي تاکيد کرد: فرمانداران شهرستان‌هاي ده‌ گانه به‌منظور جلوگيري از برگزاري مراسمات عزا و عروسي و همچنين جلب مشارکت مردم براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي نشستي با معتمدان و افراد ذي‌نفوذ در هر شهرستان برگزار کنند تا اين موضوع به اطلاع عموم مردم برسد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مردم بايد از ورود کروناي انگليسي به استان از طريق رسانه‌ها، صدا و سيما، فضاي مجازي و ... اطلاع پيدا کنند، گفت: نظارت بر فعاليت اصناف و بازار از ديگر اقدامات لازم جهت پيشگيري از شيوع اين ويروس در استان است.

وي يادآور شد: هنوز تصميمي براي تعطيلي بازار چهارمحال و بختياري اتخاذ نشده است، اما اگر به‌علت مراعات نکردن پروتکل‌هاي بهداشتي وضعيت رنگ شهرستان‌هاي استان تغيير پيدا کند، در آن زمان اعمال محدوديت از طريق ستاد ملي پيگيري مي‌شود، بنابراين نياز است که صنوف براي ادامه کسب و کار در ايام منتهي به سال نو پروتکل‌هاي بهداشتي را با حساسيت بيشتري دنبال و رعايت کنند.

عباسي در خصوص نحوه فعاليت ادارات در شرايط زرد کرونايي، توضيح داد: ادارات با دو سوم پرسنل به ارائه خدمات بپردازند و يک سوم پرسنل خود را به دور کاري بفرستند، دستگاه‌هاي خدمات‌رسان از اين مصوبه مستثني هستند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: اگر مديري پروتکل‌هاي بهداشتي را در محل کار جدي نگيرد، اين مدير به تخلفات اداري معرفي مي‌شود و جرايم براي اين مدير تا انفصال از خدمت نيز پيش‌بيني شده است، بنابراين در نظارت از دستگاه‌هاي اجرايي مسامحه صورت نگيرد و تيمي براي بازرسي از ادارات در هفته جاري بدين منظور تشکيل مي شود.


عباسي در ادامه با تاکيد بر اينکه مديريت بيماري کرونا داراي سه ضلع است، گفت: در ضلع اول کادر بهداشت و درمان قرار دارند که در يکسال اخير در خط مقدم مبارزه با ويروس قرار داشتند، ضلع دوم نيز ‌شامل  دولتمردان است که بايد تصميمات مقتضي را براي مديريت اين بيماري اتخاذ کنند و در ضلع سوم مردم قرار دارند که اگر همراهي مردم در اين مسير وجود نداشته باشد قطعا اقدامات کادر بهداشت و درمان و دولتمردان بي‌نتيجه مي‌ماند.


استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي توسط مردم در هفته‌هاي آتي، خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک و رعايت فاصله اجتماعي در کنترل اين بيماري موثر است و مردم بايد با حساسيت اين نکات را رعايت کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07