پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تامين مسکن فرهنگيان در طرح اقدام ملي در اولويت قرار بگيرد

کد خبر: 155571 تاریخ انتشار: 1399/12/18
نمایش: 1594
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تامين مسکن فرهنگيان بايد در طرح اقدام ملي در اولويت قرار گيرد.
اقبال عباسي ۱۸ اسفند ماه در جلسه شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري که با حضور معاون وزير آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بين وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازي براي تامين مسکن فرهنگيان، اظهار کرد: تامين مسکن فرهنگيان بايد در طرح اقدام ملي در اولويت قرار گيرد.

وي با بيان اينکه در شهرستان شهرکرد مشکلاتي براي تامين اراضي احداث مسکن در طرح اقدام ملي براي فرهنگيان وجود دارد، گفت: محله ۴۰ منظريه براي اين موضوع پيشنهاد داده شده است، اما اراضي اين منطقه براي ساخت و ساز آماده نيست، بنابراين اداره‌کل راه و شهرسازي طرح تفکيکي اين محله را آماده و براي تصويب به کميسيون ماده ۵ ارائه دهد.

عباسي تاکيد کرد: براي احداث مسکن در طرح اقدام ملي در تمامي شهرستان‌ها مي‌توان از اراضي مازاد دستگاه اجرايي استفاده کرد، دستگاه‌ها نمي‌توانند از واگذاري اراضي امتناع کنند، لازم است اين اراضي در اسرع وقت شناسايي شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص انبار گرداني دستگاه‌هاي اجرايي، گفت: بسياري از دستگاه‌هاي اجرايي ابزار، امکانات و تجهيزات مازاد در انبارهاي خود دارند، اين اموال مي‌تواند در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد تا در راستاي تحقق اهداف به ‌کار گرفته شوند.

وي خاطر نشان کرد: طرح آجر به آجر مي‌تواند کمک بزرگي به آموزش و پرورش در کاهش مشکلاتشان بکند، بايد کمک‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و خيرين در اين راستا جلب شود.

معاون وزير و رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور نيز با اشاره به اهميت سنجش نو آموزان افزود: استان چهارمحال و بختياري به عنوان استان برتر در اجراي طرح سنجش نو آموزان در سالجاري بوده است.

سيد جواد حسيني اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۴۰ دانش‌آموز با نيازهاي خاص هستند که يکهزار و ۲۶۰ دانش‌آموز نيازمند کمک‌هاي ويژه بوده و در مدارس استثنايي مشغول تحصيل هستند.

در پايان به سه نفر از دانش‌آموزان با نيازهاي خاص در استان به نيابت از ۲۵۰ دانش‌آموز چهارمحال و بختياري با نيازهاي خاص تبلت اهدا و همچنين باشگاه پيشکسوتان آموزش و پرورش استثنايي استان افتتاح شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07