پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

جزئيات محدوديت‌هاي کرونايي در چهارمحال و بختياري براي ايام نوروز

کد خبر: 155614 تاریخ انتشار: 1399/12/25
نمایش: 1809
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تمام مراکز اقامتي و تفريحي تحت اختيار دستگاه‌هاي دولتي تا ۱۷ فروردين ‌ماه تعطيل است و هيچ گونه خدماتي در مراکز تفريحي و توريستي عمومي به مسافران و گردشگران در ايام نوروز ارائه نمي‌شود، اين محدوديت‌ها در شهرستان‌هاي سامان، فارسان و کوهرنگ جدي‌تر از ساير نقاط استان است.
اقبال عباسي ۲۵ اسفند ماه در ستاد مقابله با بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري که با حضور معاون پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار شد، با اشاره به اينکه اين استان در بحث رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي رتبه سوم کشور را بعد از استان هرمزگان و البرز به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: اين مسئله نشان‌دهنده فرهنگ بالا و قانونمداري مردم اين استان است، اما نبايد نسبت به اين بيماري بي‌توجهي صورت گيرد، زيرا هم‌چنان در معرض خطر هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در اين استان حدود ۹۰ درصد ارزيابي شده است، گفت: مجاورت با استان‌هاي پر خطر از نظر شيوع ويروس کرونا از جمله خوزستان موجب نگراني براي آغاز موج چهارم کرونا در استان است، کمبود نيرو و تخت بيمارستاني اين نگراني را براي مواجه با پيک جديد کرونا تشديد مي‌کند.

وي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري جزو استان‌هاي گردشگرپذير در کشور است، بيان کرد: اگر اقدامات پيشگيرانه در ايام منتهي به سال نو و تعطيلات نوروز در اولويت قرار نگيرد، امکان دارد وضعيت شيوع بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري پس از تعطيلات نوروز نگران‌ کننده‌ شود، در صورت بروز موج چهارم کرونا مديريت اين بيماري دشوار خواهد شد.

عباسي با اشاره به محدوديت‌هاي در نظر گرفته شده براي ايام نوروز در چهارمحال و بختياري در خصوص پذيرش مسافر گفت: تمام مراکز اقامتي و تفريحي تحت اختيار دستگاه‌هاي دولتي تا ۱۷ فروردين‌ ماه تعطيل است و هيچ گونه خدماتي در مراکز تفريحي و توريستي عمومي به مسافران و گردشگران در ايام نوروز ارائه نمي‌شود، اين محدوديت‌ها در شهرستان‌هاي سامان، فارسان و کوهرنگ جدي‌تر از ساير نقاط استان است.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص اجاره منازل مسکوني به مسافران، توضيح داد: اجاره منزل شخصي به گردشگران و مسافران به‌ويژه به مسافران کانون‌هاي پر خطر کرونا از جمله خوزستان ممنوع است و با افرادي که اقدام به اين کار کنند به‌شدت برخورد مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه در ايام تعطيلات نوروزي نظارت‌ها بايد تشديد شود، يادآور شد: مي‌توان از احکام صادره توسط دادستان‌ها در اعمال محدوديت‌ با توجه به شرايط شهرستان‌ها استفاده کرد.

عباسي تصريح کرد: از ستاد ملي کرونا درخواست مي‌شود براي اعمال محدوديت در استان‌هاي در معرض خطر از جمله چهارمحال و بختياري رنگ‌بندي‌ها را براي اعمال محدوديت ملاک قرار ندهند، بلکه اجازه دهند محدوديت‌ها به فراخور شهرستان‌ها و استان‌ها انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: کوچ عشاير بايد تا ۲۵ ارديبهشت به تعويق بيفتد و از ورود آن‌ها به استان جلوگيري شود.

گفتني است، در پايان جلسه از دانش‌آموز سينا بهارلويي که موفق به کسب رتبه سوم در بخش دلنوشته با موضوع کرونا  در مسابقات کشوري نقاشي و دلنوشته کودکان با عنوان "همه ما قهرمانيم" شده بود با اهداي لوح سپاس تجليل بعمل آمد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07