پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

از تجربه مشارکت مردمي در مديريت بحران‌ها استفاده شود

کد خبر: 155658 تاریخ انتشار: 1400/01/05
نمایش: 2425
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: نمود عيني مشارکت‌هاي مردمي را در ايام کرونا شاهد بوديم، مي‌توان از تجربه مشارکت مردمي در بحث مديريت بيماري کرونا در ساير حوادث و بحران‌ها در آينده استفاده کرد.
اقبال عباسي پنجم فروردين ‌ماه در جلسه شوراي مشارکت‌هاي مردمي چهارمحال و بختياري که با حضور حسين يکتا دبير شوراي مرکزي مشارکت‌هاي مردمي کشور برگزار گرديد، با اشاره به اينکه همواره موازي‌کاري در بخش‌هاي مختلف از جمله آموزش، امداد و نجات، مشارکت‌هاي مردمي و ... محل گلايه بوده است، اظهار کرد: متمرکز کردن مشارکت‌هاي مردمي در بخش‌هاي مختلف مي‌تواند اثر بخشي بهتري را به‌همراه داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه فرهنگ مشارکت مردمي در اين استان حاکم است، گفت: نمود عيني مشارکت‌هاي مردمي را در ايام کرونا شاهد بوديم، مي‌توان از تجربه مشارکت مردمي در بحث مديريت بيماري کرونا در آينده در ساير حوادث و بحران‌ها استفاده کرد.

وي يادآور شد: فعاليت گروه‌هاي جهادي و مردمي تحت تاثير جناح‌بندي‌هاي سياسي و تغيير دولت‌ها قرار نمي‌گيرد، همچنين تمامي دولت‌ها براي پيشبرد اهداف نيازمند کمک اين گروه‌ها هستند و دست نياز به سوي آن‌ها دراز مي‌کنند.

عباسي همچنين تاکيد کرد: در چهارمحال و بختياري آمادگي کامل براي همکاري با شوراي مرکزي مشارکت هاي مردمي کشور وجود دارد و امکانات مورد نياز در حد توان در اختيار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

در ادامه حسين يکتا دبير شوراي مرکزي مشارکت‌هاي مردمي کشور با اشاره به اينکه اين شورا با هدف استفاده بهينه از منابع مالي و نيروي انساني در حوادث و بحران‌ها آغاز بکار کرده است، اظهار کرد: در کشور با درياي بيکران خيريه‌هاي مردمي و گروه‌هاي جهادي مواجه هستيم و تمامي اين گروه‌ها از عدم سازماندهي دقيق و حرفه‌اي و عدم اتصال به حاکميت گلايه‌مند هستند.

وي توليد پول، توليد داوطلب و شفافيت مالي را يکي از نيازهاي اصلي مراکز خيريه عنوان کرد و گفت: براي تاثيرگذاري بيش‌تر در انجام کارهاي اجتماعي، بحران‌ها و حوادث، نيازمند خيريه‌هاي حرفه‌اي و تخصصي هستيم.

يکتا افزود: همچنين براي جلب اعتماد و آشنايي مردم با اقدامات خيريه‌ها نيازمند مستندسازي و رسانه‌اي کردن اين فعاليت‌ها هستيم که متاسفانه بسياري از خيريه‌ها توان مستندسازي ندارند.

دبير شوراي مرکزي مشارکت‌هاي مردمي کشور با تاکيد بر اينکه در کارهاي جهادي به‌دنبال اقدامات تخصصي و پايدار در بحث مقابله با آسيب‌‌هاي اجتماعي و بحران‌ها هستيم، بيان کرد: بايد تلاش کنيم خيرين به‌درستي هدايت شوند.

وي در پايان گفت: چهارمحال و بختياري مي‌تواند به‌صورت پايلوت مرکز اين اقدامات قرار گيرد و در صورت موفقيت، اين موضوعات به ساير نقاط کشور نيز گسترش پيدا کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07