پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

مجريان انتخابات اصل بي‌طرفي را ملاک خود قرار دهند

کد خبر: 155722 تاریخ انتشار: 1400/01/15
نمایش: 3042
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مجريان در هر جايگاهي که قرار دارند نبايد له يا عليه داوطلبي سخن گفته و يا اقدامي کنند و از سوي ديگر تمام تلاش خود را به کار گيرند تا حافظ و امانت‌دار راي مردم باشند.
جعفر مرداني روز يکشنبه در نشست ستاد انتخابات اين استان که با حضور بخشداران شهرستان‌هاي ۱۰ گانه برگزار شد، اظهار داشت: ۲ انتخابات مهم سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را پيش رو داريم و مجريان برگزاري انتخابات موظفند تا با همکاري، تعامل و انسجام زمينه حضور حداکثري مردم و برگزاري يک انتخابات سالم، باشکوه و قانوني را فراهم کنند.

وي ادامه داد: انتخابات از نعمت‌هاي بيکران الهي است که به واسطه آن مردم با راي و نظر مستقل سرنوشت خود را تعيين مي‌کنند و در اين ميان رسالت مسئولان و به ويژه مجريان انتخابات اين است که تمام تلاش خود را براي حفظ و پاسداري از اين راي و نظر به کار گيرند.

مرداني، قانونمداري را از مهمترين اصول برگزاري انتخابات در کشور دانست و گفت: تمامي عوامل برگزاري انتخابات وظيفه دارند تا مطابق با مُرّ قانون به وظايف خود بپردازند و در همين راستا قانون انتخابات را فصل‌الخطاب خود قرار دهند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اصل بي‌طرفي و امانت‌داري در روند برگزاري انتخابات، تصريح کرد: مجريان در هر جايگاهي که قرار دارند نبايد له يا عليه داوطلبي سخن گفته و يا اقدامي کنند و از سوي ديگر بايد حافظ و امانت‌دار راي مردم باشند که در همين رابطه مي‌طلبد روساي هيات‌هاي اجرايي افراد مورد وثوق، بي‌طرف و داراي حسن شهرت را براي حضور در شعب اخذ راي انتخاب کنند.

مرداني خاطر نشان کرد: به هر ميزان اصل امانت‌داري و بي‌طرفي بيشتر رعايت شود به همان اندازه اعتماد مردم افزايش يافته و شاهد حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي خواهيم بود.

وي، اصل شفاف‌سازي، پاسخگويي و انتقادپذيري را از ديگر اصول مهم برگزاري انتخابات برشمرد و اظهار داشت: همچنين مجريان انتخابات علاوه ‌بر اينکه بايد استقلال خود را حفظ کرده اما در کنار آن به اصل تعامل، همدلي و انسجام نيز توجه داشته و از ظرفيت ساير بخش‌ها نيز استفاده کنند.

مرداني اصل مردم‌سالاري را از ديگر اصول مهم انتخابات دانست و گفت: مجريان و مسئولان با عملکرد خود مي‌توانند زمينه حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي را فراهم آورند و از اين طريق اصل مردم‌سالاري ديني که پايه و اساس نظام جمهوري اسلامي است را به خوبي به منصه ظهور برسانند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به اهميت فعاليت بخشداران در امور شهرستان‌ها، تصريح کرد: بخشداران به واسطه حضور در بطن جامعه و آگاهي از وضعيت روستاها مي‌توانند در پيشبرد امور و برگزاري هر چه بهتر انتخابات سهم بسزايي داشته باشند.

مرداني با اشاره به ماه‌هاي پاياني دولت دوازدهم و توصيه‌هاي وزير کشور در خطاب به مجموعه وزارت کشور، افزود: تلاش براي تقويت نظم و امنيت، مديريت بهتر و موثرتر براي کاهش فشارهاي اقتصادي و معيشتي، همکاري و هم‌افزايي براي غلبه بر ويروس کرونا و برگزاري مطلوب انتخابات از جمله توصيه‌هاي وزير کشور است که بايد سرلوحه فعاليت‌هاي خود قرار دهيم.

گفتني است، در اين نشست بخشداران شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان به بيان نظرات، مشکلات و پيشنهادات خود در برگزاري هر چه بهتر انتخابات در ۲۸ خرداد سال جاري پرداختند و اعضاي ستاد انتخابات استان نيز به سوالات مطرح شده در خصوص مسائل مالي، فني و حقوقي پاسخ دادند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07