پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تعويض لوله‌ انتقال نفت در شهرستان اردل به زودي اجرا مي‌شود

کد خبر: 155732 تاریخ انتشار: 1400/01/19 22:40:14
نمایش: 2411
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري تعويض لوله‌هاي انتقال نفت را مهمترين خواسته‌هاي مردم و مسئولان استان دانست و گفت: اين مهم با اهتمام وزارت نفت به زودي اجرايي مي‌شود.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در نشست بررسي مشکلات آلودگي نفتي بخش ميانکوه شهرستان اردل که با حضور مشاور ارشد وزير نفت برگزار شد، اظهار داشت: مسير انتقال نفت از مارون به اصفهان از ۴۰ تا ۵۰ سال پيش لوله گذاري شده است و پس از آن در طول اين مسير جاده‌سازي و ساير فعاليت‌هاي اجتناب‌ناپذير انجام شده که تهديدي براي امنيت اين خط لوله به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: مسير لوله‌اي که از بخش ميانکوه عبور کرده مسيري سخت‌گذر و از نظر زمين‌ شناسي پر خطر است از همين رو انتظار مي‌رود شرکت نفت پس از انجام اقدامات کوتاه‌ مدت براي تامين امنيت منطقه، در بلند مدت نسبت به تغيير مسير خط لوله اقدام کند.

عباسي با اشاره به خسارت‌هايي که در طول هشت بار شکستگي و ترکيدگي لوله نفت در منطقه ميانکوه برجاي مانده است، تصريح کرد: خسارت‌هاي قابل توجهي به آب شرب، آب کشاورزي، باغات و مزارع پرورش ماهي، محيط زيست و معيشت مردم وارد شده است که نبايد اجازه داد بار ديگر چنين حادثه‌اي در منطقه تکرار شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر رسيدگي هر چه سريع‌تر به وضعيت منطقه ميانکوه و جبران خسارت‌هاي وارده، اظهار داشت: يکي از خواسته‌هاي اصلي مردم تعويض لوله است که اين اقدام بايد در اسرع وقت انجام شود.

عباسي تصريح کرد: در گام بعدي که بسيار مهم و حياتي است تامين آب شرب پايدار براي مردم منطقه ميانکوه و از جمله شهر سرخون است که در همين راستا شرکت آب و فاضلاب بايد حمايت شود تا زمينه اجراي اين تصميم سريع‌تر فراهم شود.

وي خاطر نشان کرد: جبران خسارت‌هاي وارده به مردم منطقه، احداث پايگاه امدادي و تعبيه حوضچه‌هايي در اطراف محل عبور لوله براي جلوگيري از جاري شدن نفت به شهر سرخون از ديگر اقدامات کوتاه و ميان‌ مدتي است که انتظار مي‌رود وزارت نفت نسبت به انجام آن سرعت بخشد.

عباسي، تغيير مسير لوله را از ديگر موضوعات مهم و اساسي در همين رابطه برشمرد و گفت: پس از انجام اقدامات کوتاه و ميان مدت، انتظار مي‌رود در بلند مدت شرکت نفت نسبت به تغيير مسير خط لوله اقدام کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07