پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

خشکسال و کاهش بارش مهمترين مشکل حوضه آبريز زاينده رود است

کد خبر: 155741 تاریخ انتشار: 1400/01/22
نمایش: 2260
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اهميت حوضه آبريز رودخانه زاينده ‌رود بر محيط زيست، کشاورزي و معيشت مردم بيان کرد: خشکسالي‌ و کم‌آبي زاينده رود يکي از مهم‌ترين مشکلاتي است که نيازمند مديريتي کارآمد، عادلانه، با اراده و آينده‌نگر در جهت احياي زاينده‌رود و ساماندهي کمي و کيفي آن به عنوان يکي از اصلي‌ترين رودخانه هاي کشور است.
اقبال عباسي روز يکشنبه در ديدار هوشنگ مولايي رييس حوضه آبريز رودخانه زاينده‌رود با اشاره به کاهش چشم‌گير بارندگي و خشکسالي‌هاي اخير گفت: اين استان رتبه سوم کاهش بارش در بين استان‌هاي کشور را دارد که اين کاهش بارش مي‌تواند خطر جدي براي استان و به طبع کشور باشد.

وي با اشاره به کاهش ۳۶ درصدي بارش‌ها در سال آبي جاري استان، خاطر نشان کرد: اين بارش‌ها نسبت به دوره مشابه ميانگين بلندمدت نيز ۷ درصد کاهش دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: با توجه به نام‌گذاري امسال با عنوان "توليد، پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها" از سوي مقام معظم رهبري، بايد رفع مشکلات و موانع طرح هاي ۳۱ گانه کشاورزي، انتقال آب در داخل استان و تملک اراضي سد و تونل کوهرنگ ۳ در دستور کار مسئولان ملي قرار گيرد.

عباسي افزود: بايد مديريت نيروگاه‌ها و تأسيسات آبي و برق‌آبي وزارت نيرو که در چهارمحال و بختياري واقع شده است به شرکت آب منطقه‌اي استان واگذار شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07