پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

استاندار چهارمحال وبختياري:نظارت بر اجراي پروتکل‌هاي بهداشتي تشديد شود

کد خبر: 155788 تاریخ انتشار: 1400/02/05
نمایش: 1621
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه وضعيت استان از نظر شيوع کرونا ناپايدار است، افزود: گروه‌هايي متشکل از مراکز بهداشت، نيروي انتظامي و پايگاه‌هاي بسيج تشکيل خواهند شد تا به صورت محله‌اي بر نحوه اجراي دستورالعمل‌هاي بهداشتي و تجمعات نظارت بيشتري کنند.
اقبال عباسي روز يکشنبه در نشست ستاد استاني مقابله با کرونا افزود: گروه‌هاي نظارت محله‌اي در ۲ شهرستان شهرکرد و لردگان که از نظر شيوع ويروس و آمار مبتلا و مراجعه در صدر شهرستان‌هاي استان قرار دارند زير نظر فرمانداري ها تشکيل مي‌شوند تا در ۲ هفته آينده نحوه اجراي دستورالعمل‌هاي بهداشتي توسط اصناف را بررسي و تجمعات و مراسمات را به صورت محله به محله رصد کنند.

وي با بيان اينکه اين گروه‌ها مي‌تواند براي نظارت بر آرامستان‌ها و حاشيه شهرها نيز وارد عمل شوند، تصريح کرد: عملکرد اين گروه‌هاي نظارتي و اثرگذاري فعاليت آن‌ها بررسي خواهد شد تا بتوان از نتايج به‌دست‌آمده در تصميم‌گيري‌هاي آينده استفاده کرد.

عباسي در ادامه به برگزاري برخي تجمعات در شرايط قرمز نيز اشاره کرد و يادآور شد: بيشترين آلودگي‌هاي ويروس کرونا مربوط به مراسمي است که به صورت تجمعي در آرامستان‌ها و يا به صورت خصوصي در منازل برگزار مي‌شود و با وجود آنکه مسوولان در بخش‌هاي بهداشتي در اين مورد بارها تذکر و خانواده متوفيان نيز براي برگزار نشدن اين‌گونه مراسمات تعهد داده‌اند اما همچنان مراسم ترحيم به صورت تجمعي برپا مي‌شود.

وي افزود: به‌ منظور کاهش تجمعات و کنترل شرايط شيوع ويروس، از اين پس نيروي انتظامي استان با توجه به دريافت هرگونه گزارش از منابع ذيصلاح و همچنين اعلام مردمي، درباره تجمعات و مراسمات مي‌تواند ورود کند و تذکر دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه حفظ سلامت عمومي در اولويت قرار دارد، گفت: چاپ آگهي ترحيم و انتشار آن در گروه‌ها و شبکه هاي اجتماعي نيز رصد مي‌شود و با متخلفان در اين مورد برخورد خواهد شد.

عباسي درباره ادامه محدوديت‌ها و تعطيلي مشاغل و صنوف نيز يادآور شد: ستاد ملي مقابله با کرونا تا پايان اين هفته اجراي اين محدوديت‌ها را در مناطق قرمز ضروري اعلام کرده است که در استان نيز بايد ادامه يابد اما به منظور حمايت از اصناف آسيب‌ديده و بنا به تصميم اعضاي ستاد استاني تا پايان وضعيت قرمز پرداخت عوارض کسب و کار با همراهي شهرداري‌ها الزامي نخواهد بود.

وي به تقاضاي اصناف براي بهره‌مندي از برخي تسهيلات بانکي در شرايط تعطيلي بازار اشاره کرد و گفت: به لحاظ قانوني نمي‌توان براي وصول چک در بانک محدوديتي در نظر گرفت اما از بانک‌ها خواسته شده است تا به نحوي اين موضوع را مديريت کرده تا آسيب کمتري متوجه اصناف شود.

عباسي با بيان اينکه در خصوص ماليات نيز بر اساس موارد قانوني سعي خواهد شد شرايط موجود تسهيل شود، اضافه کرد: به‌زودي پيشنهاد تغيير در فرآيند ارائه تسهيلات کرونايي و امکان بهره‌مندي مشاغل آسيب‌ديده از مراحل بعدي اين تسهيلات و افزايش سقف تسهيلات پرداختي نيز به ستاد ملي مقابله با کرونا ارائه مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06