پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

ادوار گذشته انتخابات در چهارمحال و بختياري آسيب‌شناسي مي‌شود

کد خبر: 155871 تاریخ انتشار: 1400/02/12
نمایش: 1668
اخبار
️آسيب‌شناسي انتخابات دوره‌هاي گذشته فرصتي را براي برگزاري هرچه بهتر اين دوره از انتخابات فراهم مي‌کند که اين مهم در دستور کار ستاد انتخابات و فرمانداران شهرستان‌ها قرار دارد.
جعفر مرداني شامگاه يکشنبه در نشست ستاد انتخابات اين استان افزود: اين آسيب‌شناسي در قبل، حين و بعد از برگزاري انتخابات در شهرستان‌ها انجام مي‌گيرد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت انتخابات در کشور، اظهار داشت: انتخابات در نظام مردم‌سالاري ديني عالي‌ترين مظهر حضور مردم در تعيين سرنوشت خود و انتخاب حکومتي برخاسته از راي و نظر مردم به شمار مي‌رود از همين رو داراي اهميت و جايگاه والايي است.

مرداني ادامه داد: جايگاه انتخابات در کشور سبب شده تا مجريان برگزاري انتخابات در پاسداري از راي، نظر و عقيده مردم تلاش ويژه‌اي داشته باشند و در راستاي حفظ اعتماد عمومي که همان سرمايه اجتماعي به شمار مي‌رود، اقدام کنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري برگزاري هر چه بهتر انتخابات را مستلزم توجه به چهار مولفه امنيت، سلامت، رقابت و مشارکت دانست و تصريح کرد: بي‌شک حفظ سلامت و امنيت انتخابات که از وظايف مجريان انتخابات است زمينه مناسبي را براي تحقق مشارکت حداکثري فراهم مي‌کند.

مرداني تعامل و همکاري با ارکان ديگر انتخابات از جمله هيات‌هاي نظارت را عامل مهمي در برگزاري هر چه بهتر انتخابات دانست و گفت: تعامل، وحدت و انسجام نه تنها در بين مجريان و عوامل برگزاري انتخابات بلکه با ديگر دستگاه ها و نهادهاي مرتبط با موضوع انتخابات بسيار مهم است و بايد سرلوحه تمامي مجريان قرار گيرد.

وي با تاکيد بر بهره‌گيري از فرصت‌هاي فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي خاطر نشان کرد: اين فضا در راستاي شور و نشاط سياسي مديريت شود.

رييس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري افزود: همچنين تعامل و همکاري با اصحاب رسانه در راستاي اطلاع‌رساني مستمر مراحل انتخابات و تحقق شور و نشاط انتخاباتي و مشارکت حداکثري در دستور کار فرمانداران قرار گيرد.

مرداني با بيان اينکه انتخابات شوراي اسلامي شهر در شهرکرد به صورت تمام الکترونيکي برگزار مي‌شود، خاطر نشان کرد: تلاش مي‌شود تا براي شهر لردگان نيز مجوز برگزاري تمام الکترونيکي انتخابات صادر شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07