پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
مديرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداري:

فاز دوم طرح توان‌افزايي در ۲۱ محله چهارمحال و بختياري اجرا شد

کد خبر: 155908 تاریخ انتشار: 1400/02/20
نمایش: 8651
اخبار
مديرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به پايان فاز دوم طرح توان‌افزايي و ارتقاي تاب‌آوري اجتماعي در جوامع محلي استان گفت: فاز دوم طرح در ۲۱ محله از ۶ شهرستان اين استان اجرا شد.
مرضيه جليل‌پور تاکيد کرد: بر اساس تفاهم‌نامه مربوط به طرح توان‌افزايي و ارتقاي تاب‌آوري اجتماعي در جوامع محلي چهارمحال و بختياري قرار بود آموزش‌ها براي ۲۷۰ نفر در ۹ محله به ‌مدت ۶۰ ساعت باشد.
وي افزود: اما بر اساس نياز موجود شناسايي شده در چهارمحال و بختياري اين طرح براي ۳۰۰ نفر از بانوان در ۲۱ محله از شهرستان‌هاي شهرکرد، سامان، فارسان، لردگان، کوهرنگ و خانميرزا به‌ مدت ۸۰ ساعت با رعايت پروتکل هاي بهداشتي اجرا شد.
جليل‌پور تصريح کرد: فاز دوم اين طرح از پاييز سال ۱۳۹۹ آغاز و در مرحله نخست آن آموزش تسهيلگران ۲۴ سازمان مردم‌نهاد (سمن) به‌ صورت حضوري و مجازي انجام شد و مرحله دوم آن از زمستان سال ۱۳۹۹ آغاز و در فروردين ماه سال‌جاري به پايان رسيد.

وي يادآور شد: قبل از اجراي طرح توان‌افزايي و ارتقاي تاب‌آوري اجتماعي در جوامع محلي چهارمحال و بختياري به کمک فرمانداران نسبت به شناسايي آسيب‌هاي اجتماعي و اولويت‌بندي آن‌ها اقدام شد.

مديرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: ارتقاي مشارکت بانوان در فعاليت‌هاي مختلف، تلاش براي تحکيم بنيان خانواده، شناسايي و بهره‌گيري از فضاي مناسب به‌ منظور اجراي برنامه، تدوين برنامه‌ها و راهکارهاي متناسب در راستاي گسترش مشارکت بانوان، شناسايي امکانات موجود و برنامه‌ريزي با هدف ارتقاي سطح سلامت اجتماعي بانوان از مهم‌ترين اهداف اجراي اين طرح به‌شمار مي‌رود.

وي گفت: لزوم ارتقاي مديريت مسائل مرتبط با سبک فرزندپروري، تقويت ارزش‌هاي ملي و مذهبي، افزايش مهارت‌هاي زندگي و خانوادگي؛ افزايش مشارکت‌هاي مردمي و اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي در زمينه سازماندهي خانواده‌ها از مهم‌ترين راهکارهاي اين طرح براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي است.

جليل‌پور تاکيد کرد: با توجه به شناخت مناطق مختلف از سوي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در چهارمحال و بختياري، بايد براي برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي شاد زيستن و سبک زندگي سالم خانوادگي و ارائه آموزش‌هاي مهارت‌هاي ۱۰ گانه زندگي در اين محله‌ها اقدام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07