پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

منابع آب چهارمحال و بختياري وضعيت مطلوبي ندارد

کد خبر: 155974 تاریخ انتشار: 1400/02/28
نمایش: 1097
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به خشکسالي‌هاي مستمر افزون ‌بر ۱۰ سال گذشته گفت: منابع آب اين استان در بخش‌هاي مختلف وضعيت مطلوبي ندارد.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري از انبار چند منظوره امدادي شهرستان لردگان با حضور معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران ايران تاکيد کرد: چهارمحال و بختياري متاسفانه با کمبود شديد بارندگي مواجه است و منابع آبي بخش‌هاي مختلف آن با کاهش و کمبود شديد روبرو شده است.

وي با اشاره به کاهش ۴۰ درصدي بارندگي‌ها در چهارمحال و بختياري افزود: هم‌ اکنون ۱۰۰ روستاي اين استان با کمبود آب آشاميدني مواجه است که امکان افزايش آن تا ۲۰۰ روستا وجود دارد.

عباسي تصريح کرد: البته اين در حالي است که ميانگين کاهش بارندگي در کشور براي سال‌زراعي جاري ۵۲ درصد اعلام شده که چهارمحال و بختياري ۱۲ درصد کمتر است.

وي يادآور شد: مشکلاتي براي کشاورزان، باغداران، دامداران و شيلات‌داران خسارت‌ديده از خشکسالي‌هاي اخير پيش آمده که بايد از طريق اختصاص کمک‌هاي بلاعوض و تسهيلات بانکي نسبت به مديريت آن اقدام کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به توسعه زيرساخت‌هاي جاده‌اي در استان همزمان با دولت تدبير و اميد اظهار داشت: محورهاي ارتباطي شهرستان لردگان در اين مدت از نظر کيفي و کمي ارتقاي مطلوبي داشته است.

عباسي گفت: ارتقاي جاده لردگان به خوزستان از مهم‌ترين برنامه‌هاي اولويت‌دار مسوولان چهارمحال و بختياري در حوزه توسعه زيرساخت‌ها به‌ شمار مي‌رود که رديف‌هاي اعتباري از منابع ملي براي آن پيش‌بيني شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07