پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اعتبارات طرح‌هاي چهارمحال و بختياري براساس سند آمايش توزيع مي‌شود

کد خبر: 156011 تاریخ انتشار: 1400/03/01
نمایش: 1784
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه سند آمايش و سند اشتغال استان تهيه و به تصويب شوراي برنامه‌ريزي رسيده است، گفت: از اين پس اعتبارات استاني بر اساس سند آمايش و اشتغال استان توزيع خواهد شد.
اقبال عباسي اول خرداد ماه در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اجراي پروژه‌هاي عمراني بدون در نظر گرفتن مسائل فني و آمايش سرزميني نتايج مطلوبي در پي نخواهد داشت، اظهار کرد: اجراي هر طرحي بدون مطالعه باعث هدر رفت منابع خواهد شد و همچنين باعث توسعه غيرمتوزان در استان‌ها و کشور مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه سند آمايش و سند اشتغال استان تهيه و به تصويب شوراي برنامه‌ريزي رسيده است، گفت: در اين اسناد مزيت‌هاي نسبي استان لحاظ شده است، از اين پس در توزيع اعتبارات استاني براي پروژه‌هاي عمراني اين اسناد بالادستي مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وي بيان کرد: سند آمايش سرزمين چهارمحال و بختياري يکي از محوري‌ترين اسناد در برنامه‌ريزي‌هاي آينده استان است، قطعا اجراي دقيق اين سند به توسعه متوازن استان منجر مي‌شود، اما هماهنگي اسناد استاني و منطقه‌اي نيازمند تدابير خاص است، زيرا ممکن است اولويت‌هاي هر استان براي مسائل توسعه‌اي متفاوت باشد و نتوانند همگام با يکديگر حرکت کنند.

عباسي با بيان اينکه بر اساس سند آمايش کشور و استان‌ها، بايد اجراي پروژه‌هاي عمراني بر اساس ميزان آب قابل برنامه‌ريزي اعلام شده از سوي وزارت نيرو باشد، گفت: استان‌ها نمي‌توانند بيش‌تر از آب تخصيصي از سوي وزارت نيرو از منابع آبي برداشت کنند، اين موضوع مي‌تواند در آينده مشکلاتي را ايجاد کند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: ميزان تخصيص آب به استان‌ها در شوراي عالي آب و وزارت نيرو مشخص مي‌شود، اما احتمال تغيير ميزان تخصيص وجود دارد، ممکن است آب تخصيص يافته به استان در جلسه بعدي شوراي عالي آب افزايش داشته باشد.

وي در پايان تاکيد کرد: بايد در برنامه‌ريزي‌هاي آينده براي توسعه چهارمحال و بختياري مزيت‌هاي مطرح شده در سند آمايش مورد توجه مسئولان قرار گيرد، سند آمايش موجب تسهيل توسعه چهارمحال و بختياري خواهد شد.

گفتني است؛ در پايان جلسه ۱۱ طرح زيربنايي و زيرساختي در حوزه‌هاي مختلف به تصويب شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان رسيد که از مهم‌ترين اين طرح‌ها احداث دامپروري ۵۰۰۰ راسي در سيرک هفشجان بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07