پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

کارخانه خميرمايه ناغان، در صورت بي‌توجهي به مسائل زيست‌محيطي پلمب مي‌شود

کد خبر: 156012 تاریخ انتشار: 1400/03/02 22:24:21
نمایش: 1818
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مديرعامل کارخانه خميرمايه ناغان تا پايان خردادماه فرصت دارد استانداردهاي محيط‌زيستي را رعايت و ميزان آلودگي اين کارخانه را تا حد مجاز و استاندارد پايين بياورد، در غير اينصورت از فعاليت اين کارخانه جلوگيري و اين واحد پلمب خواهد شد.
اقبال عباسي دوم خرداد ماه در شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اهليت سرمايه‌گذار بايد توسط دستگاه‌هاي متولي از جمله سازمان صمت، جهادکشاورزي، شرکت شهرک‌هاي صنعتي و ... سنجيده شود، اظهار کرد: اگر پس از تائيد اهليت و آغاز به کار سرمايه‌گذار، تخلف و سوء استفاده‌اي رخ دهد آن زمان بايد دستگاه قضايي به مسئله ورود و به پرونده رسيدگي کند.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: پس از واگذاري اراضي به سرمايه‌گذار بايد فرآيند سرمايه‌گذاري توسط دستگاه‌هاي اجرايي پيگيري شود، نبايد اجازه بدهيم که اراضي واگذار شده براي مباحث توليد و اشتغال توسط سرمايه‌گذار بلوکه شود.

وي در خصوص طرح پرورش ماهيان سردآبي و گرم‌آبي در درياچه سد کارون چهار به ‌صورت همزمان، گفت: مسائل فني مربوط به پرورش ماهي در حيطه اختيارات سازمان دامپزشکي است و اين سازمان بايد بي‌ خطر بودن اين موضوع را تائيد کند، استعلامات بايد در کوتاه‌ترين زمان ممکن پاسخ داده شود.

عباسي در ادامه با اشاره به وضعيت کارخانه خميرمايه ناغان در شهرستان اردل، گفت: پساب اين کارخانه در ساليان اخير، آلودگي بسياري به محيط‌ زيست وارد کرده است و اين مسئله همواره محل گلايه‌ مردم منطقه بوده، متاسفانه با وجود تذکرات و تعيين مهلت براي کاهش آلودگي، اين امر تاکنون محقق نشده است.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مديرعامل کارخانه خميرمايه ناغان تا پايان خرداد ماه فرصت دارد استانداردهاي محيط‌ زيستي را رعايت و ميزان آلودگي اين کارخانه را تا حد مجاز و استاندارد پايين بياورد، در غير اينصورت از فعاليت اين کارخانه جلوگيري و اين واحد پلمب خواهد شد، نمي‌توان به بهانه صادرات و توليد اجازه فعاليت به واحدي داد که پساب آن موجب آلودگي زيست‌ محيطي مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينکه شهرک صنعتي شهرکرد با مشکل تامين آب شرب مواجه شده است، گفت: نمي‌توان از تانکرهاي سازمان مديريت بحران براي آبرساني به اين شهرک استفاده کرد، زيرا اين تانکرها در حال حاضر مسئوليت آبرساني سيار به روستاهاي استان را بر عهده دارند، شرکت شهرک‌هاي صنعتي براي حل مشکل اقدام به اجاره و خريد تانکر کند.

عباسي خاطر نشان کرد: پس از کش و قوس‌هاي فراوان و با پيگيرهاي لازم، بحث آسفالت جاده ورودي شرکت شهرک‌هاي صنعتي شهرکرد حل شد و عمليات اجرايي از امروز آغاز مي‌شود.

  استاندار چهارمحال و بختياري در پايان با بيان اينکه سرمايه‌گذار احداث شهرک صنعتي خصوصي در خانميرزا از روند سرمايه‌گذاري انصراف داده است، گفت: اين شهرستان تازه تاسيس نيازمند يک شهرک صنعتي است، بنابراين شرکت شهرک‌هاي استان روند احداث شهرک صنعتي عمومي را در اين منطقه پيگيري کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07