پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

علت افزايش سن ازدواج جوانان در چهارمحال و بختياري شناسايي شود

کد خبر: 156021 تاریخ انتشار: 1400/03/02
نمایش: 2167
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: علت‌هاي اصلي افزايش سن ازدواج جوانان در استان شناسايي و راهکارهاي کاهش آن ارائه شود.
جعفر مرداني روز يکشنبه در شوراي راهبردي جمعيت چهارمحال و بختياري گفت: اگر دستگاه‌هاي اجرايي استان به‌ منظور عملياتي کردن و اجراي سياست‌هاي مقام معظم رهبري براي افزايش جمعيت اقدام کرده‌اند، اين موضوع هنوز اطلاع‌رساني نشده است.

مرداني جمعيت را مؤلفه اصلي قدرت و امنيت اعلام و تاکيد کرد: بررسي‌هاي علمي از سوي مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در استان در خصوص علت‌هاي اصلي افزايش سن ازدواج، رشد نرخ طلاق و کاهش ازدواج انجام و نتيجه يافته‌ها به همراه راهکارهاي کاهش اين مشکلات هر چه سريع‌تر اعلام شود.

وي افزايش جمعيت را داراي ۲ جنبه فرصت و تهديد دانست و يادآور شد: جمعيت کارآمد، تربيت ‌يافته و متناسب با ظرفيت‌هاي مطرح به‌عنوان فرصت و نبود برنامه‌ريزي براي افزايش جمعيت، يک تهديد جدي به ‌شمار مي‌رود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: با توجه به واقعيت‌هاي جامعه، فرصت‌ها و پتانسيل‌هاي کشور و استان،‌ افزايش جمعيت يک فرصت مطلوب است.

وي گفت: به‌ همين منظور مديران دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با افزايش جمعيت در سطح ملي و استاني بايد برنامه‌ريزي‌هاي کوتاه‌ مدت، ميان ‌مدت و بلند مدت خود را منطبق بر واقعيت‌هاي موجود در اين بخش ارائه دهند.

مرداني تاکيد کرد: شناسايي چالش‌ها، تهديدها، فرصت‌ها و عوامل مؤثر در رشد جمعيت چهارمحال و بختياري  در دستور کار دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط قرار گيرد و نتايج آن پس از اولويت‌بندي و تصويب در شوراي راهبردي جمعيت استان براي اجرا ابلاغ شود.

وي افزود: اعتبار مورد نياز براي انجام طرح‌هاي مطالعاتي و پژوهشي در اين حوزه اختصاص مي‌يابد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07