پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

پيشنهاد براي اعمال محدوديت در تعطيلات نيمه خرداد به ستاد ملي ارائه مي‌شود

کد خبر: 156040 تاریخ انتشار: 1400/03/05 20:47:30
نمایش: 1853
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پيشنهادات ستاد استاني کرونا براي اعمال محدوديت تردد و برگزاري انواع مراسمات در تعطيلات پيش‌رو به ستاد ملي اعلام شود، اگر براي اين ايام ستاد ملي محدوديت‌هاي خاصي را اعلام نکرد، مي‌توان از ظرفيت ستاد استاني و نيروي انتظامي براي اعمال محدوديت استفاده کرد.
اقبال عباسي پنجم خرداد ماه در ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به تعطيلات پيش‌رو در نيمه خرداد ماه، اظهار کرد: عادي‌انگاري مردم در اين ايام و شرکت آن‌ها در مجالس شادي، عزا، دورهمي‌هاي خانوادگي و مسافرت مي‌تواند باعث افزايش شيوع بيماري کرونا در استان شود.

وي با بيان اينکه پس از آغاز سير نزولي بيماري کرونا و گذر از پيک چهارم مجددا برگزاري جلسات اداري به روال سابق بازگشته است، گفت: مکاتبه‌اي با اعضاي شوراي اداري چهارمحال و بختياري انجام و در آن ذکر شود که مديران دستگاه‌هاي اجرايي از برگزاري جسات غير ضروري و مراسمات توديع و معارفه اجتناب کنند و جلسات ضروري نيز با حداقل افراد و در مدت زمان کوتاه برگزار شود.

عباسي در ادامه با تاکيد بر اينکه تا فرارسيدن روز ۲۸ خرداد، زمان برگزاري انتخابات فرصت زيادي باقي نمانده است، خاطر نشان کرد: بالغ بر ۱۰۰۰ شعبه براي رأي‌گيري از واجدين شرايط در چهارمحال و بختياري پيش‌بيني شده و حدود ۲۰ هزار نفر عوامل اجرايي در فرآيند برگزاري انتخابات حضور دارند، بنابراين رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در شعب رأي‌گيري از الزامات محسوب مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: دبير ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري طي جلسه‌اي با اصحاب رسانه و فعالان فضاي مجازي بحث پروتکل‌هاي ابلاغي براي برگزاري انتخابات را تبيين کند، پروتکل‌هاي بهداشتي در فرآيند انتخابات به ‌هيچ عنوان نبايد نقض شود.

وي با تاکيد بر اينکه فرمانداران شهرستان‌هاي ده‌گانه در چهارمحال و بختياري بايد فورا تخلفات ستادهاي انتخاباتي در خصوص تبليغات زودهنگام و مراعات نکردن پروتکل‌هاي بهداشتي را به ستاد انتخابات استان و نيروي انتظامي براي برخورد گزارش کنند، تصريح کرد: اگر فرماندار يا بخشداري در اين حيطه کوتاهي کند با او به شدت برخورد خواهد شد، برپايي اجتماعات تبليغاتي نيز ممنوع است.

عباسي بيان کرد: به‌ دليل رعايت فاصله اجتماعي و جلوگيري از ايجاد تجمع در شعب رأي‌گيري، تعداد شعب به اندازه مورد نياز افزايش پيدا کرده، همچنين ساعات رأي‌گيري در صورت نياز تا ساعت دو بامداد روز ۲۹ خرداد ماه قابل تمديد است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در شعب اخذ رأي تمهيدات لازم براي تامين برق برق اضطراري در صورت قطعي انديشيده شود، همه دستگاه‌هاي اجرايي همکاري لازم را با ستاد انتخابات در فراهم کردن زيرساخت‌ها براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در شعب اخذ راي داشته باشند.

وي تاکيد کرد: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي موظف هستند در هنگام مراجعه افراد به ادارات، قبل از ورود با استفاده از طريق کد ملي در سامانه وزارت بهداشت ابتلاي فرد به کرونا را بررسي کنند، اگر فرد در سامانه به‌ عنوان فرد کرونا مثبت ثبت شده است بايد از ورود او به اداره جلوگيري شود.

عباسي در پايان در خصوص برگزاري انتخابات هيات‌هاي ورزشي، انتخابات هيات‌ مديره‌هاي تعاوني‌هاو ... گفت: اگر امکان برگزاري انتخابات به‌صورت مجازي فراهم نيست، احکام اعضاي هيات مديره تا پايان مرداد ماه تمديد شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07