پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
️رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور

فراهم شدن زمينه اشتغال ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالاي ۷۰ درصد

کد خبر: 156094 تاریخ انتشار: 1400/03/18 23:42:40
نمایش: 1468
اخبار
️رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور با بيان اينکه مشکل اشتغال جامعه ايثارگري از بزرگترين چالش‌هاي امروز است، گفت: امسال زمينه استخدام ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان فراهم شد.
سعيد اوحدي ۱۸ خرداد ماه در ديدار با نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اينکه طي يک سال گذشته ۷۱ هزار قطعه زمين در تملک بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار گرفته است، اظهار کرد: طي ۱۶ سال گذشته ۳۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمين در تملک اين مجموعه قرار گرفته که نتايج اين اتفاق بزرگ در طول يکسال گذشته مشاهده شده است.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور با بيان اينکه مشکل اشتغال جامعه ايثارگري از بزرگترين چالش‌هاي امروز است، افزود: در بند (ج) ماده ۸۷ احکام برنامه ششم توسعه، بر استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالاي ۷۰ درصد تاکيد شده که پيش از پايان سال گذشته، رييس جمهور دستوري مبني بر اشتغال اين افراد صادر و به ۵۱ دستگاه اجرايي ابلاغ صورت گرفت، همچنين امسال زمينه استخدام ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان فراهم شده است.

وي ادامه داد: اين امر بي‌سابقه بود، براي جذب اين افراد آزمون اختصاصي در تاريخ ۱۲ تير ماه ‌برگزار خواهد شد و اين قول داده شده که زمينه براي جذب کساني که امسال فارغ‌ التحصيل مي‌شوند نيز فراهم شود.

اوحدي با اشاره به افزايش وام مسکن، تصريح کرد: وام مسکن روستايي به ۲۰۰ ميليون تومان و وام مسکن شهري به ۲۵۰ ميليون تومان افزايش يافت.

معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ به‌ خوبي تصويب و ابلاغ شد که اميد است مشکلاتي که سال گذشته وجود داشت در سال‌جاري با آن‌ها مواجه نشويم، بعد از هشت سال بنياد شهيد و امور ايثارگران بدهي‌هاي خود به دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد را به‌ صورت ۱۰۰ درصد پرداخت کرد، همچنين بعد از هشت سال براي اولين بار معوقات و بدهي‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران به دستگاه‌ها پرداخت شد که اميد است سال جاري سال برنامه‌ محوري براي اين مجموعه باشد.

وي بيان کرد: امسال به جد دنبال اين هستيم که در سفرهاي استاني، بتوانيم مسائل و مشکلات جامعه ايثارگري را برطرف کنيم، زيرا عزت موجود در منطقه را امروز مديون جامعه ايثارگري و برکت خون شهدا هستيم و اميد است بتوان قطره‌اي از دين خود را ادا کنيم.

اوحدي با اشاره به تصويب و ابلاغ منشور ۳۴ بندي در بنياد شهيد و امور ايثارگران، تصريح کرد: در سه بند ابتداي آن به مسائل اخلاق جامعه در مقابل جامعه ايثارگري، تواضع و رفتار اشاره شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07