پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
️دبير شوراي سياست‌گذاري عفاف و حجاب کشور:

ساختار مصوب شده براي متولي‌گري حجاب و عفاف در کشور کامل و جامع است

کد خبر: 156190 تاریخ انتشار: 1400/04/05
نمایش: 2321
اخبار
️دبير شوراي سياست‌گذاري عفاف و حجاب کشور با اشاره به اينکه در حال حاضر از نظر ساختاري مشکلي در بحث حجاب و عفاف وجود ندارد، گفت: اين ساختار بر اساس يک اجماع ملي شکل گرفته که منشاء آن نيز دستور مقام معظم رهبري است و در حکم قانون به شمار مي‌رود که ساختار مصوب شده آن جامع و کامل است.
مهدي رضاييان روز شنبه در نشست ستاد راهبردي حجاب و عفاف چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در انجام امور مربوط به ترويج حجاب و عفاف نبايد کار را به گردن يکديگر انداخت و آن را موضوعي استاني و يا ملي تلقي کرد، تصريح کرد: اين وظيفه‌اي است که همه در مقابل آن مسئوليت دارند و اگر دستگاهي به وظيفه خود عمل نکرد بنا به فلسفه بيانات مقام معظم رهبري مي‌توان در مباحث فرهنگي آتش به اختيار عمل کرد.

 رضاييان يادآور شد: ستاد حجاب و عفاف با مسئوليت استانداران تشکيل شده است و از نظر ساختاري هم‌اکنون مشکلي در اين زمينه وجود ندارد و آنچه مهم به نظر مي‌رسد آن است که بهاي بيشتري به اين موضوع فرهنگي اجتماعي داده شود.

دبير شوراي سياست‌گذاري عفاف و حجاب کشور با اشاره به اينکه برخي شاخص‌ها همچون آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در مناطق مختلف روندي افزايشي دارد، گفت: اين موارد در استان‌هايي که اقدامات فرهنگي در حال پيگيري است روند کُندتري به خود گرفته است.

وي تعداد واحدهاي تجاري بدون مجوز در کشور را بيش از يک ميليون واحد اعلام و تصريح کرد: برآيند برخي ضعف‌هاي مديريتي در داخل و تبليغات و اقدامات در خارج منجر به اين آمار شده است که بايد براي رفع آن‌ها همفکري و هم‌افزايي صورت گيرد.

رضاييان در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر شناسايي و هم‌افزايي ظرفيت‌هاي حاکميتي و مردمي براي ترويج حجاب و عفاف گفت: کشور در دوراني قرار دارد که دشمن با تمام سرمايه‌هاي خود پاي کار حاضر شده است و بايد دانست که اين مقوله به طور صِرف يک موضوع شغلي و اداري نيست بلکه بحثي اعتقادي است که تمامي آحاد جامعه درگير آن هستند.

وي با بيان اينکه اولويت‌هاي امروز جامعه در مثلث معيشت، سلامت و شرافت تعريف شده است، اظهار داشت: مساله معيشت و سلامت قابل کنترل و برگشت‌پذير است به طوري که هم‌اکنون ايران جزء کشور توليدکننده واکسن کرونا است و در موارد مربوط به معيشت نيز مي‌توان با اقدامات ويژه‌تري، کار را مديريت کرد اما آنچه همواره پايدار و از ارزش بالاتري برخوردار است بحث شرافت است.

دبير شوراي سياست‌گذاري عفاف و حجاب کشور افزود: با وجود کمبودها و مشکلات بايد همچنان در حد توان و ظرفيت براي ترويج حجاب و عفاف تلاش کرد چرا که اين يک تکليف ديني و شرعي است.

رضاييان مخاطبان ستاد حجاب و عفاف را در سه گروه تقسيم‌بندي کرد و يادآور شد: گروه اول توده مردم و به‌ويژه جوانان و نوجوانان هستند که رويکرد لازم در اين مورد بايد به صورت ايجابي، اغنايي و فرهنگي دنبال شود و گروه دوم نيز مسوولان، مديران و کارمندان هستند که الگو بودن اين گروه از افراد در جامعه بايد مدنظر باشد.

وي به مراقبت در فضاي مجازي، اماکن عمومي و صدور مجوزها در صنوف نيز اشاره و تصريح کرد: هيچ مجوزي باطل ناشدني نيست و تا زماني که دريافت کننده مجوز، قانون و شأن را رعايت مي‌کند، مجوز آن نيز پايدار است که انتظار مي‌رود با تصحيح رويکردها و افزايش نظارت‌ها و مراقبت‌ها به تدريج شاهد اثرات مطلوب آن در جامعه باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06