پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بخشي از اعتبارات سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختياري توزيع شد

کد خبر: 156191 تاریخ انتشار: 1400/04/05
نمایش: 2275
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در سال‌جاري ۲۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار به استان تخصيص پيدا کرده است، گفت: امروز حدود ۴۳۵ ميليارد تومان از اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي در بخش توازن و استاني در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان توزيع شد.
اقبال عباسي پنجم تيرماه در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه رشد دو برابري اعتبارات استاني و تخصيص ۹۰ درصدي اين اعتبارات در طول تاريخ تخصيص بودجه به استان بي‌نظير بوده است، اظهار کرد: شايد اين اتفاق ديگر در بحث تخصيص بودجه رخ ندهد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اعتبارات جاري استان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تقريبا دو برابر افزايش داشته است، خاطر نشان کرد: برخي از پروژه‌هاي فراموش شده و راکد استان از جمله پروژه راه‌آهن مبارکه - سفيددشت به شهرکرد و پروژه آبرساني محور بن - بروجن با تزريق اعتبار به سرعت در حال تکميل است، در حال حاضر پيشرفت فيزيکي پروژه آبرساني بن-بروجن حدود ۸۵ درصد است و در بحث ريل نيز در حال احداث ايستگاه راه‌آهن در شهرکرد هستيم.

وي با اشاره به اينکه در سال جاري ۲۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختياري تخصيص پيدا کرده است، گفت: امروز حدود ۴۳۵ ميليارد تومان از اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان توزيع شد، ۲۱۶ ميليارد تومان از اين اعتبارات استاني و ۲۱۸ ميليارد تومان در بحث توازن است.

عباسي ادامه داد: در آينده‌اي نزديک ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار ديگر به چهارمحال و بختياري تخصيص داده خواهد شد، همچنين براي سال‌جاري ۶۰ ميليارد تومان اعتبار در اختيار نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي است که اين نمايندگان مي‌توانند اين اعتبارات را به پروژه‌هاي داراي اولويت در شهرستان‌هاي حوزه انتخابيه خود اختصاص دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: همچنين در سال‌جاري ۳۹۰ ميليارد تومان اعتبار براي بحث محروميت‌زدايي، ۷۰ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان براي پروژه‌هاي راه روستايي و ۳۰ ميليارد تومان نيز براي بحث پروژه‌هاي آبرساني روستايي اختصاص پيدا مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه برخي دستگاه‌هاي اجرايي براي آغاز عمليات پروژه‌هاي خود نيازمند اخذ مجوز ماده ۲۳ و موافقت‌نامه هستند، تصريح کرد: به مديراني که نيازمند اخذ مجوز ماده ۲۳ براي پروژه‌هاي پيشنهادي خود هستند، اطلاع‌رساني کامل انجام شود.

عباسي يادآور شد: اگر مديران دستگاه هاي اجرايي براي اجراي طرحي برنامه پيشنهادي مشخصي دارند، مي‌توانند اين طرح را در جلسه آينده شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري مطرح کنند تا بتوانيم به اين طرح بودجه مورد نياز را اختصاص دهيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه حدود چهار ميليارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ماده ۲۳ جرايم راهنمايي و رانندگي به استان اختصاص پيدا کرده است، عنوان کرد: از اين اعتبارات ۷۰ درصد سهم شهرداري‌ها و ۳۰ درصد نيز سهم دهياري‌هاي استان است، اين اعتبارات بايد در حوزه کاهش مخاطرات رانندگي هزينه شود، شهرداران و دهياران سعي کنند به‌جاي احداث سرعتکاه، اين اعتبار را به خريد دوربين کنترل سرعت و نصب تابلوهاي راهنمايي و رانندگي اختصاص دهند.

وي تاکيد کرد: فرمانداران در اسرع وقت کميته برنامه‌ريزي و توسعه شهرستان را براي توزيع اعتبارات با حضور نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي تشکيل و اعتبارات را به پروژه‌هاي داراي اولويت در شهرستان اختصاص دهند.

عباسي در پايان گفت: خانه مطبوعات چهارمحال و بختياري، ستاد امر به معروف و نهي از منکر و نظام دامپزشکي استان درخواست اعتبار براي احداث ساختمان داشتند، اما نمي‌توان به اين نهادها اعتبار استاني اختصاص داد، بنابراين دستگاه‌هايي مانند جهاد کشاورزي، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان تبليغات مي‌توانند مسئوليت احداث اين ساختمان‌ها را بر عهده بگيرند تا بتوانيم بودجه مورد نياز را اختصاص دهيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07