پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پبام تبريک️ استاندار به‌مناسبت فرا رسيدن چهاردهم تيرماه روز شهرداري‌ها و دهياري‌‌ها

کد خبر: 156254 تاریخ انتشار: 1400/04/14
نمایش: 1525
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با صدور پيامي فرا رسيدن چهاردهم تيرماه روز شهرداري ها و دهياري‌ ها را تبريک گفت.
متن کامل پيام اقبال عباسي بدين شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحيم

شهرداري‌ها و دهياري‌ها با توجه به وظايفي که مطابق قانون اساسي براي سازماندهي امور مختلف در شهرها و روستاها بر عهده آن‌ها گذاشته شده است، جايگاه وي‍‍ژه‌اي در سطح مديريت شهري و روستايي دارند و مجموعه فعاليت‌ها و تشکيلات شهرداري‌ها و دهياري‌ها به دليل ارتباط با زندگي روزمره تمامي شهروندان به‌ طور منحصر به‌فرد در سطح جامعه مطرح است.

قطعا نمي‌توان نقش دهياري‌ها و شهرداري‌ها را در توسعه شهرها و روستاها ناديده گرفت‌، امروزه مردم مطالبات بسياري از اين نهادهاي عمومي غيردولتي دارند و شهرداران و دهياران بايد با توجه به امکانات موجود و در اختيار به اين مطالبات پاسخ دهند.

يکي از اقدامات اساسي و با ارزش نظام مقدس جمهوري اسلامي توجه به مقوله روستا و توسعه روستايي بوده و بر همين اساس در نظام تصميم‌گيري، جايگاه و ارزش واقعي مديريت محلي را با مشارکت روستائيان و با تشکيل دهياري‌ها تبيين و تثبيت کرده است.

 در همين راستا کارکردهاي مديريت روستايي شامل کاهش تصدي‌گري دولت در حوزه‌هاي روستايي، تقويت بنيان‌هاي کشاورزي و ترويج شيوه‌هاي نوين، اجراي قوانين و مقررات، تامين خدمات عمومي، کاهش پيامدهاي حوادث غيرمترقبه، گسترش مشارکت‌هاي اجتماعي و فرهنگي مردم، حفظ امکانات زيرساختي، جلوگيري از روند مهاجرت به شهرها و تقويت فعاليت‌هاي اقتصادي و حفظ اراضي کشاورزي و چشم‌اندازهاي زيست‌محيطي در روستا است.

همچنين شهرداري‌ها از جمله سازمان‌هايي محسوب مي‌شوند که نقش بسيار مهمي در توسعه شهرها و حتي کشور دارند، بنابراين مي‌طلبد شهرداري‌ها در ايران به جايگاه اصلي خود که همان برنامه‌ريزي و مديريت امور شهري است، برسند و موجبات توسعه را در شهرها فراهم کنند تا از اين طريق رضايت عمومي نيز حاصل شود.

اينجانب ضمن گراميداشت و تبريک اين روز به تمامي دهياران و شهرداران عزيز و زحمتکش در روستاها و شهرها، از اقدامات و تلاش‌هاي شبانه‌روزي اين عزيزان در راستاي توسعه روستاها و شهرها و به‌ويژه در راستاي مبارزه با بيماري کرونا در سطح استان تقدير و تشکر نموده و اميد است که دهياران و شهرداران عزيز علاوه بر اجراي وظايف قانوني خود در سطح روستاها و شهرها در شرايط فعلي، زمينه‌ها و بسترهاي لازم را جهت سرمايه‌گذاري در روستاها و شهرها و
ارتقاي سطح اقتصادي و معيشتي شهروندان فراهم نمايند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07