پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در چهارمحال و بختياري به زير ۴۰ درصد رسيده است

کد خبر: 156304 تاریخ انتشار: 1400/04/27
نمایش: 1129
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در دورهمي‌هاي خانوادگي، تجمعات شادي و عزا به اين بيماري مبتلا شده‌اند، در حال حاضر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در اين استان به زير ۴۰ درصد رسيده و اين عادي‌انگاري مردم خطرآفرين است.
اقبال عباسي ۲۷ تيرماه در جلسه ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه آمار ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختياري جاي تامل بسيار دارد، اظهار کرد: طبق آمارها حدود يک سوم جمعيت اين استان به کرونا مبتلا شده‌اند، اما سويه‌هاي جديد اين ويروس نگراني بابت ابتلاي مجدد افراد به اين بيماري را ايجاد مي‌کند، فرمانداران، بخشداران، دهياران و مراکز بهداشت نقش موثري در کنترل اين بيماري دارند و بايد جلسات منظم بين اين دستگاه‌ها براي کنترل تجمعات برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در دورهمي‌هاي خانوادگي، تجمعات شادي و عزا به اين بيماري مبتلا شده‌اند، اگر از برگزاري اين مراسمات جلوگيري شود، قطعا شاهد کاهش چشمگير آمار ابتلايان به کرونا خواهيم بود.

وي با تاکيد بر اينکه محدوديت‌هاي کرونايي بايد بر اساس رنگ‌بندي در شهرستان‌ها اعمال شود، گفت: در شرايط قرمز کرونايي بايد دو سوم کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي دورکار باشند، اما متاسفانه محدوديت‌هاي کرونايي در ادارات جدي گرفته نمي‌شود، رسانه‌ها در بحث آگاه‌سازي مردم نسبت به تبعات موج پنجم کرونا در چهارمحال و بختياري اقدام کنند.

عباسي در خصوص تعطيلات پيش‌رو، يادآور شد: چهارمحال و بختياري به واسطه آب و هواي معتدل در تابستان‌ها ميزبان گردشگران از اقصي نقاط کشور است، اما در شرايط کرونايي ورود حجم بالاي گردشگران به اين استان مي‌تواند خطرآفرين باشد، بنابراين بايد محدوديت‌هاي تردد در تعطيلات پيش‌رو جدي گرفته شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به مشکل تامين هزينه دارو براي بيماران کرونايي در بيمارستان‌هاي استان، بيان کرد: برخي شرکت‌هاي بيمه‌گر در پرداخت هزينه‌هاي دارو به بيمارستان‌ها تاخير چند ماهه دارند، اين شرکت‌ها بايد هر چه سريعتر مطالبات بيمارستان‌ها را پرداخت کنند تا اين مراکز بتوانند هزينه خريد دارو براي بيماران کرونايي را تامين کنند، اين موضوع طي نامه‌اي از طريق معاون اول رئيس‌جمهور پيگيري خواهد شد.

وي در پايان در خصوص روند واکسيناسيون در چهارمحال و بختياري، گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکي نياز به فضا براي مراکز تجميعي واکسيناسيون در استان دارد، اين موضوع را اعلام تا فضاي مناسب اختصاص پيدا کند، همچنين مکاتبه‌اي براي انجام واکسيناسيون اعضاي ستاد کروناي استان و شهرستان صورت بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07