پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

تسريع در پرداخت خسارت آلودگي نفت در ميانکوه اردل پيگيري شد

کد خبر: 156355 تاریخ انتشار: 1400/05/09
نمایش: 2771
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در حالي که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران نسبت به پرداخت خسارت‌هاي ناشي از آلودگي نفت در منطقه ميانکوه تعلل مي‌کند، در نشستي به همين منظور براي چندين مرتبه اين مطالبه جدي مردم پيگيري شد.
الله‌کرم نصيري روز شنبه در نشست پيگيري خسارت‌هاي ناشي از ترکيدگي لوله نفت در منطقه ميانکوه شهرستان اردل که در آذرماه سال گذشته رخ داد، افزود: بارها خسارت‌هاي ناشي از اين حادثه به صورت کارشناسي برآورد و به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران اعلام شده اما تاکنون هيچ اقدامي نسبت به پرداخت اين خسارت‌ها انجام نشده است.

وي ادامه داد: اين تعلل شرکت خطوط لوله و نفت مخابرات ايران از سوي استاندار در نامه‌اي به وزير نفت اعلام شده است و پيگيري‌ها براي احقاق حقوق مردم زيان‌ديده اين منطقه تا حصول نتيجه همچنان پيگيري مي‌شود.

نصيري تصريح کرد: در حالي که در نشستي که چند ماه گذشته با مسئولان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران برگزار و خسارت‌هاي برآورد شده به آنها اعلام شد، اين مسوولان مدعي شدند که اين خسارت‌ها کارشناسي شده نيست و بايد يک بار ديگر با حضور کارشناساني از اين شرکت خسارت‌ها برآورد شود که در همين راستا کارگروه مشترکي شکل گرفت و خسارت‌ها مشخص شد اما با اين وجود همچنان اختلاف‌نظر وجود دارد و اقدامي در خصوص پرداخت خسارت صورت نگرفته است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري، خسارت وارده به شيلات‌داران اين منطقه را قابل توجه دانست و گفت: علاوه‌بر خسارت‌هاي گذشته احتمال اينکه شيلات‌داران نتوانند فعاليت خود را طي سالهاي آينده ادامه دهند نيز وجود دارد از همين رو کارگروهي براي اين موضوع مشخص شد تا چنانچه ممنوعيتي در خصوص ماهي‌ريزي در اين منطقه وجود داشته باشد اين خسارت‌ها نيز مطالبه شود.

نصيري خاطر نشان کرد: اگر چه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران در خصوص پرداخت خسارت به مردم منطقه تاکنون کوتاهي کرده است اما اين موضوع با تذکر به مسوولان اين شرکت، برگزاري نشست‌ها مشترک و همچنين اعلام وضعيت به وزير نفت پيگير مي‌شود تا در نهايت هر‌چه سريع‌تر حق و حقوق مردم احقاق و خسارت‌هاي وارده از سوي شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران پرداخت شود.

گفتني است، بنا بر اعلام اداره‌کل مديريت بحران چهارمحال و بختياري وقوع حادثه و نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان اردل از سال ۵۳ تاکنون هشت بار رخ داده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07