پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اختيارات ستادهاي استاني کرونا افزايش پيدا کند

کد خبر: 156385 تاریخ انتشار: 1400/05/16
نمایش: 2472
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ميزان شيوع و مديريت بيماري کرونا در استان‌هاي کشور متفاوت است، گفت: ستاد ملي کرونا براي مديريت هرچه بهتر کرونا در استان‌ها بايد اختيارات ستادهاي استاني را افزايش دهد تا مسئولان استاني به فراخور وضعيت استان تصميم‌گيري کنند.
️اقبال عباسي ۱۶ مردادماه در حاشيه برگزاري جلسه ستاد ملي کرونا که به‌صورت ويدئوکنفرانس با حضور رئيس‌جمهور در جمع اعضاي ستاد مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: تا روز سه‌شنبه هفته جاري تمامي مسائل و مشکلات مرتبط با مديريت بيماري کرونا در استان احصا و سپس راهکارهاي جديد براي بحث کنترل شيوع بيماري و مديريت آن توسط اعضاي ستاد ارائه شود.

ستاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه براي بحث مديريت بيماري کرونا بايد چند مسئله مورد توجه قرار بگيرد، عنوان کرد: يکي از مشکلات فعلي در بحث مديريت بيماري کرونا در مراکز درماني کمبود نيروي انساني است، مي‌توان از بين فارغ‌التحصيلان رشته پرستاري و رشته‌هاي مرتبط به‌صورت قراردادي نيرو جذب و در مراکز درماني بکارگيري کنيم.

وي افزود: تلاش شود از نيروهاي جوان براي بکارگيري در مراکز درماني به جاي بازنشستگان استفاده شود، همچنين در بحث تبديل وضعيت و استخدام پرنسل بهداشت و درمان، اولويت با نيروهاي قراردادي باشد.

عباسي با تاکيد بر اينکه اعتبار کافي براي پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان در نظر گرفته شود، عنوان کرد: همچنين بايد اعتباري براي خريد تجهيزات و نيازهاي دانشگاه علوم پزشکي در نظر گرفته شود.


وي با اشاره به اينکه امکان ورود به پيک ششم کرونا در چهارمحال و بختياري پس از پايان تعطيلات عاشورا و تاسوعا وجود دارد، تاکيد کرد: عموما در ايام دهه محرم بسياري از هم‌استاني‌هاي ساکن در ساير شهرهاي کشور براي شرکت در مراسمات عزاداري تاسوعا و عاشورا به استان باز مي‌گردند، اين مسئله باعث شکل‌گيري تجمعات خانوادگي و شيوع ويروس کرونا خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: در حال حاضر بايد جلوگيري از برگزاري تجمعات در اولويت مسئولان قرار بگيرد و نظارت‌ها نيز تشديد شود، همچنين دانشگاه علوم پزشکي يک پيش‌بيني دقيق از وضعيت استان در چند ماه آينده از نظر شيوع ويروس کرونا در جلسه آينده ستاد ملي کرونا ارائه دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07