پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اجراي مصوبات ستاد کرونا نيازمند همراهي مردم است

کد خبر: 156416 تاریخ انتشار: 1400/05/23
نمایش: 1438
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه براي مبارزه و پيشگيري از شيوع بيماري کرونا نيازمند يک عزم همگاني هستيم، گفت: اگر همراهي و همکاري مردم در بحث مديريت بيماري کرونا با متوليان امر وجود نداشته باشد، قطعا مصوبات ستاد ملي و استاني کرونا را نمي‌توان به خوبي اجرايي و عملياتي کرد.
اقبال عباسي ۲۳ مردادماه در جلسه قرارگاه عملياتي سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه طرح شهيد سليماني با سه هدف مهم در کشور عملياتي شد و اجراي آن نيز ادامه دارد، اظهار کرد: بيماريابي و مراقبت از بيماران، کمک‌هاي مواسات و مومنانه و تسريع در روند واکسيناسيون از اهداف اين طرح بود که موفقيت‌هاي خوبي در اين استان با اجراي آن حاصل شد، در بحث کمک‌هاي مومنانه ۱۳ هزار خانواده تحت حمايت قرار گرفتند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه براي مبارزه و پيشگيري از شيوع بيماري کرونا نيازمند يک عزم همگاني هستيم، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون در اين استان در بحث مديريت بيماري کرونا همراهي و همکاري خوبي وجود داشته است، اما در پيک پنجم بيماري نيازمند همراهي و همکاري بيش‌تر مردم هستيم.

وي افزود: اگر همراهي و همکاري مردم در بحث مديريت بيماري کرونا با متوليان امر وجود نداشته باشد، قطعا مصوبات ستاد ملي و استاني کرونا را نمي‌توان به خوبي اجرايي و عملياتي کرد، اما در برخي مواقع نيازمند اعمال قانون و تحکم در برابر متخلفان هستيم.

عباسي با بيان اينکه بايد بر اجراي قوانين و دستورالعمل‌هاي کرونايي توسط فرمانداران نظارت‌هاي بيش‌تري صورت بگيرد، عنوان کرد: محدوديت‌هاي کرونايي بايد بر اساس رنگ‌بندي در شهرها اعمال شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: آمار مبتلايان به کرونا و فوتي‌هاي ناشي از اين بيماري در استان در حال افزايش است، در روز گذشته ۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، اگر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و محدوديت‌هاي کرونايي مورد توجه قرار نگيرد، قطعا روزهاي سخت‌تري را در پيش خواهيم داشت، زيرا هنوز به قله پيک نرسيده‌ايم.


عباسي توضيح داد: سازمان صمت بايد بحث نظارت و بازرسي از اصناف را تشديد کند، نيروي انتظامي در شرايط فعلي مسئول کنترل مبادي ورودي و خروجي استان است، کادر بهداشت و درمان نيز بايد بحث خدمات‌رساني به بيماران کرونايي، تامين دارو و مسائل بهداشتي را مورد توجه قرار دهند و فرمانداران نيز در شهرستان‌ها مصوبات را با دقت اجرايي و عملياتي کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري عنوان کرد: مي‌‎توان در بحث مديريت بيماري کرونا در پيک پنجم از ظرفيت نيروهاي انتظامي، بسيج و حوزه‌هاي علميه استفاده کرد، همچنين طبق تاکيد رئيس جمهور تسريع در روند واکسيناسيون در دستور کار قرار خواهد گرفت و توزيع دارو در داروخانه‌ها افزايش پيدا مي‌کند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: طبق وعده رئيس جمهور اختيارات ستادهاي کروناي استاني و شهرستاني نيز براي مدير يت بيماري کرونا افزايش پيدا خواهد کرد، در تعطيلات پيش‌رو نبايد کادر بهداشت و درمان را در بحث مديريت بيماري کرونا تنها بگذاريم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07