پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

بسيج تمامي امکانات براي ارائه خدمات به بيماران کرونايي

کد خبر: 156419 تاریخ انتشار: 1400/05/25
نمایش: 1524
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تمامي دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها بايد امکانات در اختيار خود اعم از نيروي انساني، تجهيزات، کسپول اکسيژن، فضا و ... را بنا بر درخواست دانشگاه علوم پزشکي براي ارائه خدمات به بيماران در اختيار مجموعه‌هاي بهداشت و درمان قرار دهند، بايد جلوي انتشار ويروس گرفته شود.
اقبال عباسي ۲۵ مردادماه در جلسه ستاد استاني پيشگيري و مقابله با بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به آمار بالاي مرگ و مير ناشي از کرونا در کشور، اظهار کرد: مرگ روزانه حدود ۶۰۰ نفر بر اثر کرونا بسيار ناگوار است، اما برخي از افراد هم‌چنان نسبت به هشدارها بي‌تفاوت هستند و حتي ساده‌ترين راه پيشگيري از بيماري کرونا که همان رعايت فاصله اجتماعي و استفاده از ماسک است را مراعات نمي‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در شرايط فعلي نبايد به‌دنبال مقصر باشيم، بايد با استفاده از ظرفيت رسانه‌ها شرايط موجود را براي مردم تشريح کنيم تا مردم در رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و حفظ  قرنطينه خانگي در اين ايام اهتمام ويژه‌اي بورزند، در کشور يک اجماع کلي براي اعمال محدوديت‌هاي کرونايي صورت گرفته است و بايد سعي کنيم در اجراي اين محدوديت‌ها موفق عمل کنيم.

وي در ادامه با اشاره به کمبود نيروي انساني، تجهيزات پزشکي، پزشک، فضاي درماني و کپسول اکسيژن در مراکز درماني چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌هايي مانند سازمان صمت، نيروي انتظامي، سپاه پاسداران، هلال‌احمر، مجمع خيرين و مديريت بحران در حال حاضر نيرو و تجهيزات مورد نياز دانشگاه علوم پزشکي را در اختيار دارند، اين امکانات در قالب يک ليست تهيه شود و دستگاه‌ها و ارگان‌ها ملزم هستند اين امکانات را براي مديريت بيماري کرونا در اختيار دانشگاه علوم پزشکي قرار دهند.

عباسي ادامه داد: مراکز درماني سپاه، نيروي انتظامي، هلال‌احمر و بخش خصوصي براي پذيرش و ارائه خدمات به بيماران کرونايي به‌کار گرفته شود، همچنين براي جبران کمبود نيروي پرستاري نيز فراخواني توسط دانشگاه علوم پزشکي و سپاه اعلام شود، همچنين اگر افراد کپسول اکسيژن مازاد دارند به‌صورت امانت در اختيار دانشگاه علوم پزشکي قرار دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بايد تمام توان خود را براي کاهش تعداد بيماران و جلوگيري از انتشار ويروس به‌کار بگيريم، توضيح داد: مردم بايد هشدارها را جدي بگيرند، در غير اينصورت شرايط در آينده اصلا قابل پيش‌بيني نخواهد بود.

وي در پايان با انتقاد از شلوغي آرامستان‌ها در ايام کرونا، گفت: هر مکاني يک متولي دارد و آن متولي بايد پاسخگوي تخلفات در آن حوزه باشد، اگر آن متولي در انجام وظايف محوله کم‌کاري مي‌کند بايد برخورد لازم صورت بگيرد، فرمانداران کم‌کاري‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي در هر شهرستان را گزارش کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06