پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

زيرسازي راه‌آهن چهارمحال و بختياري به پايان رسيد

کد خبر: 156452 تاریخ انتشار: 1400/06/02
نمایش: 1546
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري، طول مسير راه‌آهن مبارکه، سفيددشت به شهرکرد را ۹۲ کيلومتر اعلام کرد و گفت: زيرسازي مسير و ايستگاه‌هاي اين طرح تکميل شده و تنها ايستگاه شهرکرد و ريل‌گذاري آن باقي مانده است.
اقبال عباسي شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه تلويزيوني با شبکه استاني جهانبين به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: طرح راه‌آهن استان در سالهاي اخير پيشرفت قابل توجهي داشته است و در سال گذشته ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.

وي ادامه داد: علت اينکه ايستگاه شهرکرد تاکنون به مرحله اجرا نرسيده است مشکل تملک زمين بود که اين مشکل نيز برطرف شده است و به زودي عمليات اجرايي ايستگاه در منطقه رحمتيه آغاز شود.

به گفته عباسي، ريل‌گذاري طرح نيز با مشارکت بانک انجام مي‌گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري به ديگر طرح‌هاي راهسازي اين استان اشاره کرد و گفت: طرح چهار خطه شهرکرد، بروجن به لردگان تکميل شده است و به چهارخطه لردگان-ايذه نيز امسال از محل رديف ملي ۱۸۰ ميليارد تومان اختصاص داده شده است.

عباسي افزود: مسير شهرکرد، شلمزار، ناغان به ايذه نيز با فعاليت پنج پيمانکار در حال اجرا است و عمليات اجرايي جاده صمصامي و تونل هوني نيز امسال با اختصاص رديف ملي آغاز شده است.

وي اظهار داشت: کمربندي شمالي شهرکرد نيز از ديگر طرح‌هاي مهم راهسازي استان به شمار مي‌رود که مورد بهره‌برداري قرار گرفت و کمربندي بروجن نيز تا پايان سال تکميل مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري، افزايش تخت بيمارستاني و تجهيزات درماني را از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده در استان طي سالهاي اخير برشمرد و گفت: تخت‌هاي بيمارستاني استان در سال ۹۶ ، يک هزار و ۵۵۵ مورد بود که به يک هزار و ۸۱۲ تخت در پايان سال ۹۹ افزايش يافته است.

عباسي، افزايش تخت‌هاي اقامتي از ۹۳۰ تخت به ۲ هزار و ۳۸۸ تخت، گازرساني به ۸۵ روستا، برق‌رساني به ۳۵ روستا، احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومين، تکميل يک هزار و ۸۳۹ واحد مسکن مهر، احداث ۲۵۰ واحد مسکن خيرساز و بهره‌برداري از ۵۰ مدرسه و ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خيرين را از مهمترين اقدامات انجام شده در دولت دوازدهم برشمرد.

وي ارتقاي جايگاه استان از رتبه سوم شاخص‌هاي محروميت به جايگاه نهم را ديگر خدمات قابل توجه در استان عنوان کرد و گفت: اين مهم با اختصاص تسهيلات اشتغالزايي از جمله اشتغال پايدار روستايي و عشاير با اختصاص ۴۸۰ ميليارد تومان اعتبار، اجراي ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتي با ۲۴۹ ميليارد تومان و ۴۶ طرح جهش توليد با ۲ هزار ميليارد تومان محقق شده است.

عباسي به چالش‌هاي بخش آب استان نيز اشاره کرد و گفت: اگر چه اين استان در زماني ۱۲ درصد منابع آب شيرين کشور را تامين مي‌کرد اما امروز بسياري از روستاها و شهرهاي استان با چالش تامين آب روبرو است که براي رفع آن طرح بن به بروجن پيش‌بيني شده است.

وي با بيان اينکه طرح انتقال آب بن به بروجن ۱۱۵ کيلومتر طول دارد و با انتقال ۴۲ ميليون مترمکعب آب شرب مورد نياز نيمي از جمعيت استان را تامين مي‌کند، خاطر نشان کرد: تنها چالش براي بهره‌برداري از اين طرح آبگير آن است.

عباسي افزد: با اين وجود يک طرح پدافندي تدوين شده تا از چشمه کوهرنگ براي اين طرح استفاده کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: چنانچه قشر رسانه‌ها، مردم و دولت همگرايي و هم‌افزايي مطلوبي داشته باشند مشکلات به راحتي قابل حل خواهد بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07