پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

شرکت شهرک‌هاي صنعتي موظف به تامين آب شهرک‌هاي صنعتي است

کد خبر: 156543 تاریخ انتشار: 1400/06/20
نمایش: 2487
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به مشکل آب شرب شهرک‌هاي صنعتي استان به‌ويژه شهرک صنعتي شهرکرد، گفت: شهرک صنعتي نبايد براي تامين آب موردنياز صنايع خود منتظر پروژه آبرساني بن- بروجن در آينده نزديک باشد، شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان موظف است طبق مجوزهاي صادره آب مورد نياز صنايع خود را از طريق آبرساني سيار، اجاره چاه و ... تامين کند.
اقبال عباسي ۲۰ شهريورماه در جلسه شوراي گفت‌وگوي بخش خصوصي و دولت در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به موانع و مشکلات مرتبط با خريد و فروش کالا در بورس که عموما محل گلايه صاحبان صنايع و خريداران است، اظهار کرد: مطرح کردن مسائل در شوراي گفت‌وگوي بخش خصوصي و دولت مزاياي بسياري دارد، اما حل بسياري از اين مسائل در حيطه اختيارات مديران استاني نيست.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: از مديران مربوطه و مشاوران اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي انتظار مي‌رود مسائل و مشکلات صنايع و تجار را در کميسيون‌هاي تخصصي مطرح کنند، سپس راهکارهاي مدنظر براي حل مشکلات را از طريق اتاق بازرگاني کشور به مسئولان مرتبط ارائه دهند، زيرا عموما مسئولان اتاق بازرگاني کشور در جلسات مختلف با حضور معاونان رئيس جمهور و وزرا حضور دارند.

وي در خصوص مشکلات توليدکنندگان براي تامين مواداوليه در بازار بورس، گفت: اين مسئله مشکلاتي را براي خريداران و عرضه‌کنندگان کالا در بورس ايجاد کرده است، مي‌توان اين موضوعات را در قالب يک نامه و درخواست براي مسئولان مرتبط ارسال کرد تا براي رفع مشکل در سطح کلان اقدام کنند.

عباسي با تاکيد بر اينکه مخالف خريد و فروش تمامي کالاها در بورس هستم، تصريح کرد: اين مسئله خريداران خرد کالا را با مشکل مواجه مي‌کند، بنابراين افرادي که شرايط معامله در بورس را ندارند، بالاجبار بايد کالاي موردنظر خود را از بازار آزاد و با چند برابر قيمت تهيه کنند، بنابراين نبايد عرضه کالا را صرفا به بازار بورس محدود کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: خريد و فروش کالا و مواد اوليه از بورس مشکلاتي را در تامين مواد اوليه براي کارخانجات ايجاد کرده است، بايد اين موانع و محدوديت‌ها برطرف شود، بايد مشخص شود اگر صاحبان صنايع نتوانند مواد مورد نياز خود را از طريق بورس تهيه کنند آيا امکان واردات و تهيه از بازار آزاد وجود دارد، اين موضوعات به‌صورت شفاف براي مقامات مسئول ارسال شود.

وي در ادامه با اشاره به مشکل آب شرب شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري به‌ويژه شهرک صنعتي شهرکرد، گفت: شهرک صنعتي نبايد براي تامين آب موردنياز صنايع خود منتظر پروژه آبرساني بن- بروجن باشد، شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان موظف است، طبق مجوزهاي صادره آب مورد نياز صنايع خود را از طريق آبرساني سيار، اجاره چاه و ... تامين کند، نبايد به بهانه کمبود منابع آب اجازه دهيم صنايع تعطيل شوند.

عباسي بيان کرد: پروژه آبرساني بن- بروجن به‌علت مشکلات به وجود آمده در محل آبگير در موعد مقرر به بهره‌برداري نرسيد، سال گذشته حدود ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار به اين پروژه اختصاص پيدا کرد، لوله‌گذاري مسير اصلي نيز به اتمام رسيده است و پيشرفت فيزيکي تصفيه‌خانه‌ها و ايستگاه‌هاي پمپاژ نيز مطلوب ارزيابي مي‌شود، اگر بحث تملک اراضي آبگير مرتفع شود، اين پروژه آب شرب نيمي از جمعيت استان را تامين خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه اين استان داراي ظرفيت‌هاي بسياري است، يادآور شد: بسياري از اين ظرفيت‌ها در ساير استان‌ها وجود ندارد، نبايد مرتب بگوييم اين استان محروم است، طبق آخرين آمار ارائه شده از سوي مرکز آمار ايران شاخص محروميت استان کاهش پيدا کرده و نسبت به ميانگين کشوري در رتبه خوبي نسبت به ساير استان‌هاي کمتر توسعه يافته قرار داريم.

وي ادامه داد: در بحث آمارگيري بايد از کارشناسان مجرب حوزه آمار استفاده کرد تا بتوان براي برنامه‌ريزي از اين آمارها استفاده کرد، نمي‌توان نظرسنجي‌هاي تلفني را ملاک ارائه گزارش و ارائه آمار از فضاي کسب و کار در يک استان قرار داد.

عباسي در ادامه در خصوص طرح سرمايه‌گذاري پارک پتروشيمايي بروجن، گفت: سرمايه‌گذاري در اين طرح يک فرصت استثنايي محسوب مي‌شود، طبق برنامه‌ريزي‌ها مقرر شده است تعداد ۶۳ واحد صنايع پايين‌دستي کارخانه پتروشيمي لردگان در اين پارک مستقر شوند که براي استقرار اين واحدها ۳۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.

استاندار چهارمحال و بختياري توضيح داد: ۵۰ درصد مواد اوليه صنايع پايين‌دستي مستقر در پارک پتروشيمايي بروجن از طريق واحد پتروشيمي لردگان تامين مي‌شود، اين پارک در نزديکي جاده ترانزيتي قرار دارد و نياز به استعلامات چنداني براي آغاز به‌کار احداث ندارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07