پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

سهم چهارمحال و بختياري از اعتبارات اشتغال و توليد کشور ۴.۳ درصد است

کد خبر: 156679 تاریخ انتشار: 1400/07/10
نمایش: 1435
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سهم اين استان از مجموع اعتبارات اختصاص يافته براي مباحث توليد، اشتغال و کارآفريني از محل هدفمندي يارانه‌ها حدود ۴.۳ درصد يعني مبلغي بالغ بر ۱۳۰۰ ميليارد تومان است، دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط بايد فورا بحث پيگيري برنامه‌هاي جذب اين اعتبارات را از وزارتخانه مربوطه پيگيري کنند.
اقبال عباسي ۱۰ مهرماه در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ۳۲ هزار ميليارد تومان از محل هدفمندي يارانه‌ها براي مباحث توليد، اشتغال و کارآفريني در استان‌ها اختصاص پيدا کرده است، اظهار کرد: سهم  استان‌هايي که داراي نرخ بالاي بيکاري هستند از اين اعتبارات بيش‌تر از ساير استان‌ها است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: سهم اين استان از مجموع اعتبارات اختصاص يافته براي توليد و اشتغال از محل هدفمندي يارانه‌ها حدود ۴.۳ درصد يعني مبلغي بالغ بر ۱۳۰۰ ميليارد تومان است، دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط بايد فورا بحث پيگيري برنامه‌هاي جذب اين اعتبارات را از وزارتخانه مربوطه پيگيري کنند، زيرا فرصت جذب اين اعتبار محدود است.

وي تاکيد کرد: طبق آئين‌نامه توزيع اعتبارات اشتغال، توليد و کارآفريني اگر دستگاه مربوطه در چهارمحال و بختياري نتواند اين اعتبار را جذب کند، اعتبار توسط وزارتخانه مربوطه به ساير استان‌ها اختصاص پيدا خواهد کرد، بنابراين ۱۳ دستگاه مرتبط با اشتغال و توليد جذب اين اعتبارات را در اولويت کاري خود قرار دهند.

عباسي با تاکيد بر اينکه تا دو هفته آينده کميته جذب اعتبارات در چهارمحال و بختياري تشکيل شود، توضيح داد: در اين جلسه آخرين وضعيت جذب اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي، وضعيت تبادل موافقت‌نامه‌ها براي اجراي پروژه‌هاي عمراني، عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي در بحث جذب اعتبارات و انجام پروژه‌هاي عمراني مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به اينکه بايد وضعيت صدور موافقت‌نامه‌هاي اصولي در استان بروزرساني شود، خاطرنشان کرد: اگر متقاضي پس از شش ماه از اخذ موافقت اصولي نتوانسته است به تهعدات خود عمل کند، اراضي واگذار شده آزادسازي و به سرمايه‌گذار ديگر واگذار شود.

وي بيان کرد: بخش محدودي از اعتبارات سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه‌هاي اجرايي تاکنون جذب شده و تا اواسط سال ۱۴۰۱ براي جذب اعتبارات فرصت باقي است، اما دستگاه‌هاي اجرايي تمام تلاش خود را براي جذب اعتبارات تا پايان سال‌جاري داشته باشند تا قبل از آغاز فصل بارش‌ها بتوانيم روند اجرايي پروژه‌هاي عمراني را دنبال کنيم.

عباسي با بيان اينکه در طول چهار سال گذشته چهار سند بالادستي براي چهارمحال و بختياري تهيه و مصوب شده است، يادآور شد: اين اسناد شامل سند آمايش سرزميني، سند توسعه شهري، سند توسعه روستايي و سند برنامه پنج ساله استان است، اين اسناد در سازمان برنامه و بودجه موجود بوده و دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند از آن استفاده کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري از افزايش اعتبارات  استاني از ۹۳۰ ميليارد تومان در سال ۹۶ به ۲۵۰۰ ميليارد تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: همچنين اعتبارات هزينه‌اي استان از ۲۰۹ ميليارد تومان در سال ۹۶ به ۴۲۷ ميليارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزايش پيدا کرده است.

وي ادامه داد: از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۰۰ ميليارد تومان تسهيلات بانکي و ۴۰۰ ميليارد تومان نيز تسهيلات ارزان قيمت در اختيار متقاضيان قرار گرفته است، همچنين در اين مدت ۱۸۰۰ واحد مسکن مهر، ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان و ۴۵۰ مسکن خيري احداث و ۴۰۰۰ قطعه زمين در طرح اقدام ملي مسکن به متقاضيان واگذار شده است.

عباسي با بيان اينکه ۱۰ ساختمان دولتي در چهارمحال و بختياري در حال احداث است، گفت: تعداد تخت‌هاي بيمارستاني از ۱۱۵۵ تخت در سال ۱۳۹۶ به ۱۸۱۲ تخت در سال ۱۴۰۰ رسيده است، همچنين در اين مدت تخت‌هاي اقامتي از ۹۳۰ تخت به ۲۲۴۵ تخت افزايش پيدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه جمعيت تحت پوشش فاضلاب استان از ۵۴.۶ درصد به ۶۵ درصد از سال ۹۶ تاکنون رسيده است، خاطرنشان کرد: در اين مدت ۸۵ روستا گازرساني و ۲۵ روستا نيز برق‌رساني شد.

وي افزود: يک تعاوني در شهر سودجان اقدام به احداث يک شهرک کشاورزي با يکپارچه‌سازي اراضي کشاورزي در اين منطقه کرده است، اين تعاوني ۲۰۰۰ عضو دارد و تاکنون ۱۶۵ ميليارد تسهيلات بانکي و ۴۰ ميليارد تومان نيز تسهيلات بلاعوض دريافت کرده است، قطعا در چند سال آينده شاهد يک مجموعه بي‌نظير کشت و صنعت در سودجان خواهيم بود.

عباسي افزايش شرکت‌هاي دانش‌بنيان از ۱۶ شرکت به ۴۴ شرکت، افزايش زيرساخت‌هاي پارک علم و فناوري از ۸۰۰۰ متر به ۱۶ هزار متر، احداث چندين خوابگاه دانشجويي، احداث ۳۰ هزار هکتار گلخانه، اجراي ۲۵ هزار هکتار آبياري نوين، تغيير و انتصاب ۳۰ مدير در دو سال گذشته، احداث چندين مجموعه ورزشي، اخذ ۵۰۰ کد استخدامي و اجراي چند پروژه بزرگ راهسازي را از جمله اقدامات صورت گرفته در بازه زماني سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتي با اعتباري بالغ بر ۲۷۴۴ ميليارد تومان و ۴۶ طرح جهش توليد با اعتبار ۲۲۸۰ ميليارد تومان در استان در حال اجرا است.

وي در پايان گفت: چهارمحال و بختياري رتبه اول در انظباط مالي بين استانداري‌هاي سراسر کشور، رتبه سوم در اجراي مصوبات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد، رتبه اول در مديريت سيل سال ۹۸، رتبه اول در اعطاي تسهيلات ارزان قيمت و رتبه اول در واگذاري اراضي در شهرک‌هاي صنعتي را در بين استان‌هاي کشور کسب کرده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07