پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کارگروه بررسي طرح دهکده سالمندي در چهارمحال‌ و بختياري تشکيل مي‌شود

کد خبر: 156729 تاریخ انتشار: 1400/07/20
نمایش: 2496
اخبار
استاندار چهارمحال‌وبختياري با تاکيد بر تشکيل کارگروه بررسي طرح دهکده سالمندي در استان گفت: با توجه به اعلام آمادگي خيرين براي اجراي دهکده سالمندي لازم است موارد مربوط به شناسايي مکان و تخصيص زمين با نظر دستگاه‌هاي مرتبط بررسي شود.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده چهارمحال و بختياري اظهار کرد: بررسي هرم جمعيتي استان نشان دهنده افزايش آمار سالمندان در سال‌هاي آينده است از اين رو بايد براي ارائه خدمات و تامين سلامت دوران سالمندي از هم‌اکنون برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات مناسب انجام شود.

وي با بيان اينکه اختصاص زمين مناسب براي ايجاد دهکده سالمندي با در نظر گرفتن امکانات مورد نياز در مرکز استان به تشکيل کارگروهي متشکل از دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط نياز دارد، تصريح کرد: اعلام آمادگي خيرين و بخش خصوصي براي تامين هزينه‌هاي ساخت اين مکان بايد به عنوان يک فرصت مهم مدنظر قرار بگيرد و شرايط لازم نيز مهيا شود.

عباسي در خصوص زمين پيشنهادي مجمع خيرين سلامت استان براي احداث دهکده سالمندي در شهرکرد يادآور شد: تغيير کاربري اراضي مطرح شده براي اين اقدام نياز به بررسي دقيق‌تري دارد که در کارگروه مربوطه مطرح و روند قانوني آن انجام خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه به لزوم جمع‌بندي آسيب‌ها و عوارض ناشي از کرونا در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي استان اشاره کرد و گفت: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي استان با توجه به تخصيص ۲۵ ميليارد ريال اعتبار حوزه‌هاي کنترل و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بايد گزارشي از اقدامات و عملکرد اجرايي خود را براي ارائه به کارگروه آماده کنند.

وي بر لزوم بررسي فعاليت‌هاي انجام شده با حضور دستگاه‌هاي نظارتي تاکيد کرد و افزود: با توجه به آنکه برخي مشکلات اجتماعي و فرهنگي با شيوع ويروس کرونا به نوعي تشديد شده است بايد نمود و ظهور برنامه‌هاي کنترلي و کاهش دهنده اين آسيب‌ها از طرف دستگاه‌هاي اجرايي بيش از پيش در جامعه احساس شود.

عباسي در بخش ديگري از اين نشست از مسوولان آموزش و پرورش استان خواست نتايج حاصل از اقدامات کميته آسيب‌هاي محيط دانش‌آموزي در بخش عوارض ناشي از کرونا را به صورت دقيق به کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده ارائه کنند تا بتوان با تعامل ساير دستگاه‌ها براي عملياتي کردن راهکارها، برنامه‌ريزي کرد.

وي همچنين با بيان اينکه توسعه فرهنگي و در ادامه آن بهبود ارتباطات و اخلاقيات مي‌تواند به توسعه همه‌جانبه جامعه کمک کند، يادآور شد: تمامي افراد در همه رده‌هاي مديريتي بايد براي ارتقاي فرهنگي و مذهبي استان و بالا بردن شاخصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي با برنامه‌ريزي و هدفمند اقدام کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07