پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

ادارات دولتي تخريب شده مناطق زلزله‌زده کوهرنگ حق تعطيل کردن خدمات را ندارند

کد خبر: 156760 تاریخ انتشار: 1400/07/25
نمایش: 3034
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تخريب ساختمان‌هاي دولتي در شهرستان کوهرنگ بر اثر زلزله، گفت: نبايد خدمات‌دهي به مردم به اين بهانه تعطيل شود، اين ادارات مي‌توانند در کانکس و چادر مستقر و خدمات موردنياز را به مردم ارائه دهند.
اقبال عباسي ۲۵ مهرماه در جلسه کارگروه ستاد بازسازي مناطق‌ زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ با اشاره به اينکه در پي وقوع زلزله ۵.۷ ريشتري در شهرستان کوهرنگ تعدادي از ساختمان‌هاي اداري تخريب و دچار خسارت شده‌اند، اظهار کرد: براي بازسازي و تعمير اين ساختمان‌ها نيازمند تخصيص اعتبار هستيم، اما تا زماني‌که اين اعتبار تخصيص داده شود، نبايد خدمات‌دهي به مردم به اين بهانه تعطيل شود، اين ادارات مي‌توانند در کانکس و چادر مستقر و خدمات موردنياز را به مردم ارائه دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: همچنين دستگاه‌هاي اجرايي که ساختمان‌هاي اداري آن‌ها بر اثر زلزله در شهرستان کوهرنگ دچار خسارت شده است، مراتب تخصيص اعتبار را از سلسله‌مراتب خود در مرکز پيگيري کنند و به تخصيص اعتبارات بحران اکتفا نکنند.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه ستاد پيشگيري، فرماندهي و عمليات پاسخ به بحران داراي اختيارات بسيار زيادي است، گفت: اين ستاد مي‌تواند در بحث مديريت بحران تصميمات لازم را اتخاذ کند، براي تسهيل در امدادرساني و رسيدگي به وضعيت زلزله‌زدگان در شهرستان کوهرنگ يک قرارگاه جهادي بازسازي مناطق زلزله‌زده با محوريت سپاه حضرت قمربني‌هاشم(ع) در ذيل اين ستاد تشکيل مي‌شود.

عباسي افزود: با تشکيل قرارگاه جهادي بازسازي مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ نيروهاي جهادي براي تسريع در روند بازسازي به‌صورت ميداني وارد عمل خواهند شد، اگر بخواهيم منتظر تخصيص اعتبارات دولتي براي بازسازي مناطق زلزله‌زده بمانيم، قطعا به‌علت طولاني و پيچيده بودن فرآيند، زمان ساخت و ساز به‌علت فرارسيدن فصول سرد و بارندگي از دست مي‌رود.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي براي تسريع در روند بازسازي مناطق زلزله‌زده بايد امکانات موردنياز قرارگاه جهادي را در اختيار آن‌ها بگذارند، تصريح کرد: جاده دسترسي و خودرو براي حمل مصالح ساختماني در حال حاضر از موارد ضروري براي ساخت و ساز محسوب مي‌شود، اگر جاده‌اي دچار آسيب شده است، اقدامات براي ساماندهي محور انجام شود تا بتوان مصالح را انتقال داد، همچنين اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي براي حمل مصالح به‌صورت رايگان همکاري لازم را داشته باشد.

وي با اشاره به اينکه براي پرداخت تسهيلات بانکي و بلاعوض به زلزله‌زدگان در شهرستان کوهرنگ شعبه بانک در بسياري از شهرها و روستاها وجود ندارد، توضيح داد: کارکنان بانک در روستاها حضور پيدا کنند و براي تشکيل پرونده مدارک موردنياز را اخذ و فرم‌هاي مربوطه را نيز تکميل کنند، سپس مابقي فرآيند در شعبه بانک توسط آن کارمند انجام شود، همچنين ضمانت‌هاي بانکي به‌صورت زنجيره‌اي از سوي متقاضيان پذيرفته شود.

عباسي با بيان اينکه براي ساخت و ساز ساختمان در شهرها و روستاها نياز به پروانه و نقشه ساختماني وجود دارد، گفت: شهرداري و بنياد مسکن هزينه دريافت پروانه و نقشه ساختماني را با نصف قيمت دريافت کنند، همچنين کميته‌امداد و بهزيستي نيز همکاري لازم را داشته باشند، شهرداري نيز شرايط را براي ساخت و ساز منازل در مناطق زلزله‌زده تسهيل کند.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: تا فراهم شدن شرايط براي سکونت در منازل زلزله‌زدگان چادر براي خانوارها در نظر گرفته شود و اگر اهالي تمايل دارند، منازلي به‌صورت اجاره در اختيار آن‌ها قرار بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07