پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران

رسيدگي به مشکلات خانواده‌هاي ايثارگران وظيفه همگاني است

کد خبر: 156846 تاریخ انتشار: 1400/08/13
نمایش: 2000
اخبار
️رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينکه رسيدگي به مشکلات خانواده‌هاي جانبازان و ايثارگران وظيفه همگاني است، گفت: بايد فرهنگ ايثار و شهادت در کشور نهادينه شود، متاسفانه اين مسئله به گفتمان تبديل نشده است.
سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي ۱۳ آبان‌ماه در جلسه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه تاريخ انقلاب اسلامي پر از معجزات مکرر ملت بزرگ ايران است، اظهار کرد: اگر بخواهيم ۳۶۵ روز سال را براي ذکر حماسه‌هاي مردم ايران در طول تاريخ اختصاص دهيم، کم است.

معاون رئيس‌جمهور با بيان اينکه دشمنان در طول چهار دهه گذشته تلاش کردند تا بين مردم و نظام جمهوري اسلامي فاصله بيندازند، گفت: اگر پاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در ميان باشد، مردم باوجود تمامي گلايه‌ها باز هم به ميدان خواهند آمد و اجازه نمي‌دهند دشمنان به کشور آسيب بزنند.

وي در ادامه با اشاره به مسئله توزيع ناعادلانه امکانات در کشور، بيان کرد: متاسفانه بحث آمايش سرزمين در توسعه کشور رعايت نشده است، عدالت حکم مي‌کند سرمايه‌گذاري در استان‌هايي صورت بگيرد که نرخ سرمايه‌گذاري در آن‌ها پايين‌تر از ساير استان‌ها است.

قاضي‌زاده هاشمي با تاکيد بر اينکه مردم چهارمحال و بختياري در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، دين خود را به نظام و انقلاب اسلامي ادا کرده‌اند، عنوان کرد: باوجود گلايه‌مندي جامعه ايثارگري و جانبازان از بنياد شهيد و امور ايثارگران، اين قشر هميشه براي دفاع از کشور آماده هستند.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينکه رسيدگي به مشکلات خانواده‌هاي جانبازان و ايثارگران وظيفه همگاني است، تاکيد کرد: بايد فرهنگ ايثار و شهادت در کشور نهادينه شود، متاسفانه اين مسئله به گفتمان تبديل نشده است، در صحبت خانواده شهدا و ايثارگران مورد تکريم واقع مي‌شوند، اما در عمل شاهد تکريم و گراميداشت اين قشر نيستيم.

وي افزود: اگر شهدا، ايثارگران، آزادگان و جانبازان مايه افتخار کشور هستند، پس بايد تمامي دستگاه‌هاي دولتي، خصوصي و عمومي به وظايف خود در قابل اين عزيزان عمل کنند، قطعا ارائه خدمات به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران برکات زيادي را براي کشور به‌همراه خواهد داشت.

قاضي‌زاده با بيان اينکه در بحث پرداختي‌ها به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران توزان وجود ندارد، بيان کرد: اين مسئله به‌علت وجود برخي از قوانين است و امکان اصلاح آن‌ها وجود ندارد، همچنين بخشي از جامعه ايثارگري کشور مانند رزمندگان هم‌چنان تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار نگرفته‌اند، در حاليکه اين افراد نيز بايد مشمول دريافت خدمات شوند.

معاون رئيس‌جمهور در خصوص سازماندهي گلزارهاي شهدا در سراسر کشور، توضيح داد: طبق قانون وزارت کشور متولي ساماندهي گلزارهاي شهدا است، بنياد شهيد و امور ايثارگران بودجه عمراني ندارد و بنابراين در اين موضوع نمي‌تواند ورود کند، درصدد هستيم گلزارهاي شهدا در کشور را به مرکز فرهنگي تبديل کنيم.

وي در پايان با اشاره به شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري زير مجموعه بنياد شهيد و امور ايثارگران، يادآور شد: اين شرکت‌ها اگر در استاني زمينه سرمايه‌گذاري وجود داشته باشد، وارد عمل مي‌شوند، براي سرمايه‌گذاري بايد منطق اقتصادي حاکم باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07