پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

توجه به اجراي شيوه‌‌نامه‌هاي بهداشتي در دستور کار قرار گيرد

کد خبر: 157026 تاریخ انتشار: 1400/09/13 16:41:22
نمایش: 1739
اخبار
آيت الله رئيسي گفت: ميزان ابتلا به کرونا و پايدار ماندن شرايط موجود، نيازمند توجه به اجراي شيوه‌‌نامه‌هاي بهداشتي و حساسيت در رعايت اصول پيشگيري است.
رئيس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملي مقابله با کرونا و ارتباط ويدئوکنفرانس با استانداران سراسر کشور با تاکيد بر اينکه نبايد کمبود واکسن در کشور وجود داشته باشد، گفت: با توجه به افزايش توليد واکسن داخلي و تامين واکسن‌هاي وارداتي پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شود تا حتي با تزريق دوز سوم، کمبودي در اين زمينه در کشور وجود نداشته باشد.

دکتر رئيسي بار ديگر بر اهميت کنترل تردد از مرزهاي زميني، هوايي و دريايي و جديت در  اعمال قرنطينه براي موارد مشکوک تاکيد کرد.

آيت الله رئيسي همچنين نظارت دقيق و هوشمند بر بازگشايي مدارس، ادارات و کسب و کارها را به منظور رعايت شيوه‌نامه هاي بهداشتي براي صيانت از جان مردم، ضروري دانست.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها، گفت: در اين‌باره مقرر شده کارگروهي از موافقين و مخالفين افزايش جذب پزشک، مشکلات موجود در اين زمينه از جمله توزيع ناعادلانه پزشک در سطح کشور را بررسي و پيشنهادات کارشناسي خود را براي تصميم‌گيري نهايي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه دهند.

رئيس جمهور با بيان خطرات ناشي از آلودگي هوا به ويژه در کلان شهرها، گفت: دستگاه‌هاي ذيربط با جديت براي رفع مشکل آلودگي هوا و صيانت از جان مردم چاره انديشي کنند.

دکتر رئيسي با تاکيد بر پرهيز از واکسيناسيون کودکان زير ۱۲ سال تصريح کرد: تا زماني که کار پژوهشي و علمي دقيقي در اين زمينه انجام نشده و اتقان حاصل نشده است نبايد اين کار انجام شود و دولت به عنوان مجري قطعا از امور مشکوک و تجربه نشده،‌ در بخش‌هاي مختلف بويژه حوزه سلامت و اقتصاد پرهيز خواهد کرد.

رئيس جمهور با تاکيد بر ادامه واکسيناسيون اتباع خارجي بيان داشت: بعضي از کشورهاي اروپايي تازه به فکر اينکار افتاده‌اند درحالي‌که جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا به خاطر توجه به مسائل انساني واکسيناسيون تمامي اتباع خارجي را آغاز کرده و با جديت آن را ادامه خواهد داد.

در اين جلسه گزارش هاي جداگانه‌اي از وضعيت کرونا در ايران و جهان و شيوع سويه جديد اوميکرون، روند واکسيناسيون در کشور و عملکرد دولت در خصوص مقابله با کرونا ارائه شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06