پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بازديد سرزده استاندار از شهرداري شهرکرد

کد خبر: 157028 تاریخ انتشار: 1400/09/13 16:54:15
نمایش: 2644
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري امروز به‌صورت سرزده از شهرداري شهرکرد بازديد کرد، اين بازديدها در راستاي احصاي مشکلات و بررسي روند خدمات‌رساني به مراجعه‌کنندگان در دستگاه‌هاي اداري، سازمان‌ها و ... به‌صورت ميداني انجام مي‌شود و باتوجه به آمار بالاي مراجعات به اين نهاد، شهرداري مرکز استان در اولويت بازديدهاي سرزده استاندار قرار گرفت تا از نزديک در جريان روند ارائه خدمت و انجام امورات در اين نهاد قرار بگيرد.
غلامعلي حيدري ۱۳ آذرماه در بازديد سرزده از شهرداري شهرکرد با اشاره به اينکه هدف از بازديدهاي سرزده قرار گرفتن در جريان امورات و احصاي مشکلات به‌صورت ميداني است، اظهار کرد: نمي‌خواهيم در اين بازديدها عملکرد مديران قبلي را زير سوأل ببريم، بلکه قرار است در اين بازديدها با همفکري و هم‌افزايي براي حل معضلات و مشکلات برنامه‌ريزي کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد ارائه خدمت به مردم از حالت سنتي خارج شود، عنوان کرد: بايد مسائل و مشکلات در حوزه مديريت شهري به‌صورت علمي حل و فصل شود، قطعا موضوعاتي مانند زيباسازي شهر، توجه به مبلمان شهري، بازسازي بافت‌هاي فرسوده، ايجاد فضاي سبز و مراکز تفريحي تاثير بسيار بالايي در افزايش روحيه شهروندان خواهد داشت.

وي با انتقاد از نبود فضاسازي مناسب در ورودي و خروجي شهر شهرکرد، افزود: بايد اين مسئله مورد توجه جدي شهردار جديد مرکز استان قرار بگيرد، قطعا شهر شهرکرد در بحث مديريت شهري بايد الگوي ساير شهرستان‌ها و شهرداران باشد.

حيدري با بيان اينکه هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي براي پيشبرد اهداف بسيار ضروري است، گفت: اگر برنامه‌ريزي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت براي انجام کارها نداشته باشيم، پس از گذشت مدتي به روزمرگي دچار خواهيم شد، مي‌توان در بحث حمل و نقل شهري، توسعه فضاي سبز، مبلمان شهري، بازسازي بافت فرسوده و .... از نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان امر نيز در استان و ساير استان‌ها بهره‌مند شد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به وجود ظرفيت‌هاي بکر و طبيعي در شهر شهرکرد از جمله ارتفاعات براي توسعه فضاي سبز و گردشگري، توضيح داد: مي‌توان در اين مناطق با ايجاد پارک، شهرک سلامت و مراکز تفريحي فضاي مناسبي را براي استفاده عموم مردم ايجاد کرد.

وي تاکيد کرد:مديران شهرداري بايد در بين مردم حضور پيدا کنند و با روي گشاده پاسخگوي مطالبات مردمي باشند، همچنين شهردار به‌صورت ميداني در سازمان‌هاي زيرمجموعه خود حضور پيدا کرده و مشکلات را احصا کند، با پشت ميزنشيني نمي‌توان از مشکلات اطلاع دقيقي پيدا کرد.

حيدري تاکيد کرد: پاک‌دستي و فسادستيزي بايد در اولويت کاري مديران، معاونان شهرداري و اعضاي شوراي شهر شهرکرد قرار بگيرد، بايد منافع عمومي بر منافع شخصي ارجحيت داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ساماندهي بافت فرسوده شهرکرد بايد در اولويت شهرداري قرار بگيرد، يادآور شد: اين مسئله مستلزم همراهي و همکاري شهروندان نيز است، بنابراين بايد اعتماد مردم جلب شود، مي‌توان با ايجاد مجتمع‌هاي مسکوني در اين مناطق بحث بازسازي منازل فرسوده را دنبال کرد.

وي در پايان بيان کرد: مي‌توان در ايجاد زيرساخت‌هاي شهري، مراکز تفريحي و توريستي و ... از ظرفيت نهادها و بنيادهايي مانند قرارگاه خاتم، بنياد مستضعفان، بخش خصوصي و ... نيز استفاده کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06