پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پيام تبريک استاندار به مناسبت فرا رسيدن روز دانشجو

کد خبر: 157039 تاریخ انتشار: 1400/09/15 17:58:29
نمایش: 1594
اخبار
‍ استاندار چهارمحال و بختياري با صدور پيامي ۱۶ آذرماه روز دانشجو را تبريک گفت.
متن پيام غلامعلي حيدري بدين شرح است:

دانشجويان اين مرز و بوم همواره در طول تاريخ پر فراز و نشيب کشور ايران در مبارزه با ظلم، استعمار و استبداد نقش‌آفرين بوده‌اند و حضورشان در صحنه‌هاي مختلف مبارزه با طاغوت مايه ثمرات و برکات بسياري بوده است، بدون شک ۱۶ آذر يادآور پايمردي و ايستادگي دانشجويان با بصيرت اين کشور در برابر ظلم، ستم و دست‌درازي بيگانگان به منافع ملي است.

شهيد بهشتي مي‌فرمايد: " دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا مي‌شود"، قطعا تدبر در اين جمله به همه افراد جامعه متذکر مي‌شود که دانشجو بايد يکي از آگاه‌ترين افراد جامعه نسبت به موضوعات مختلف اعم از سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ... باشد و اگر نسبت به مسائل پيرامون خود بي‌توجه باشد، تمامي جامعه متضرر خواهد شد.

دانشجو نماد حق طلبي، دفاع از آزادي‌هاي مشروع و حرکت در مسير انسانيت است، دانشجويان در محيط دانشگاه در کنار کسب علم، مفاهيم عميق فطري را در هم آميخته و راه توسعه و پيشرفت را طي مي‌کنند و به سوي قله‌هاي موفقيت و افتخار گام بر مي‌دارند، ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ نماد عدالت‌خواهي، استقلال‌طلبي، عشق به ميهن و استکبارستيزي فرزندان اين مرز بوم است که فرياد عدالت‌خواهي آنان براي هميشه در تاريخ پرافتخار کشور ماندگار شد.

 دانشجويان يک سرمايه عظيم و ارزشمند براي توسعه و پيشرفت ايران اسلامي هستند، بنابراين مي‌طلبد مسئولان تمام توان خود را براي شکوفايي استعدادهاي اين قشر فرهيخته به‌کار بگيرند و بسترهاي لازم براي آن‌ها فراهم شود تا بتوانند ايده‌ها و راهکارهاي خود را براي حل مشکلات و معضلات موجود در کشور عملياتي کنند، همچنين مسئولان نبايد از نقد دلسوزانه اين قشر هراس داشته باشند، بلکه بايد با روي گشاده اين نقدهاي دلسوزانه را بشنوند و از آن‌ها استقبال کنند.

مقام معظم رهبري نيز فرمودند: "در جنگ نرم، شما جوان‌هاي دانشجو، افسران جوان اين جبهه‌ايد"، بنابراين نقش مهم و ارزنده‌ اين قشر فرهيخته در سرافرازي و روشني فرداي کشور عزيزمان بر کسي پوشيده نيست و تلاش مي‌شود از اين ظرفيت ارزشمند به خوبي استفاده شود.

اينجانب ضمن تبريک روز دانشجو به تمام رهپويان راه علم و آگاهي، اميدوارم در سايه عنايت خداوند و تلاش‌هاي دانشگاهيان در راستاي کسب دانش، مسير توسعه و رشد علمي، فرهنگي و اقتصادي چهارمحال و بختياري بيش از گذشته فراهم شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06