پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

طرح‌هاي نيمه‌تمام چهارمحال‌ و بختياري در سفر رييس‌جمهور بررسي مي‌شود

کد خبر: 157083 تاریخ انتشار: 1400/09/18
نمایش: 1101
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به هماهنگي انجام شده براي ارائه و بررسي طرح‌هاي بالاي ۳۰ درصد پيشرفت اجرايي در سفر رييس‌جمهور گفت: مديران استاني با ارائه هر چه سريع‌تر اطلاعات طرح‌هاي نيمه‌تمام، امکان استفاده از مزاياي سفر رييس جمهور به استان را به خوبي فراهم کنند.
غلامعلي حيدري سودجاني روز پنجشنبه در نشست شوراي اداري چهارمحال و بختياري در شهرستان کوهرنگ افزود: اعتبارات سفر رييس جمهوري از ضمانت اجرايي بالايي برخوردار است و لازم است مديران استاني با محوريت و دبيري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، فهرست طرح‌هاي نيمه‌تمام را تهيه و جمع‌بندي کنند.

وي به جمع‌بندي سريع‌تر پيشنهادها براي ارائه در بودجه ۱۴۰۱ از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان اشاره و تصريح کرد: جذب ۳۰ درصدي اعتبارات با گذشت ۹ ماه از سال جاري قابل‌قبول نيست و اگر مديران نتوانند در مدت باقي مانده تا پايان سال اقدامات مناسبي را انجام دهند، کارت زرد خواهند گرفت.

حيدري با تاکيد بر اينکه ملاک ارزيابي عملکرد مديران، کار است و هيچ جريان، حزب و گروهي نيز مد نظر قرار نخواهد گرفت، يادآور شد: در حالي که بايد در اين موقع از سال بيش از ۷۰ درصد پيشرفت کاري در استان رخ داده باشد اما در برخي موارد کمتر از اين است و لازم است مديران از اختيارات قانوني خود براي انجام امور استفاده کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه به مشکلات جاده‌ها در شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و گفت: در بررسي ميداني مشخص شد که جاده‌ها رها شده و پيمانکاران کار را متوقف کرده‌اند که با قرار گرفتن در فصل بارندگي و وقوع زلزله در برخي مناطق و ضرورت حمل مصالح ساختماني بايد اقدام لازم براي رفع مشکلات صورت بگيرد.

حيدري افزود: اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان موظف است وضعيت جاده‌هاي روستايي را به صورت ميداني بررسي کرده و در زمان‌بندي مشخص حداکثر يک‌ماهه، خروجي و پيشرفت کار را گزارش کند.

وي در خصوص جاده مهم بازفت به دوآب صمصامي به انديکا نيز تصريح کرد: با توجه به تصادفات و دغدغه‌هاي مردمي، ساخت و توسعه اين جاده نيز بايد در دستور کار قرار گيرد و همچنين طرح چهار بانده کردن جاده باباحيدر به کوهرنگ و کوهرنگ به سودجان از اولويت‌هايي است که بايد با رفع اختلافات اداري و فعال شدن کارخانه آسفالت، سريع‌تر اجرايي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري به مديران اداره کل راه و شهرسازي استان نيز دستور داد با توجه به اعلام دولت سيزدهم براي ساخت يک هزار واحد مسکوني در سال، بسته پيشنهادي در اين رابطه را براي ارائه در سفر رييس‌جمهور به استان آماده کنند.

حيدري در ادامه يکي از برنامه‌هاي مهم خود در استان را ايجاد اشتغال پايدار عنوان و تصريح کرد: در صورتي که اشتغال ايجاد نشود، جامعه با مشکلات مختلفي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، مهاجرت و حاشيه‌نشيني شهرها مواجه مي‌شود که با توجه به اينکه توسعه کشاورزي و دامداري در استان قطب شغلي محسوب مي‌شود بايد طرح‌هاي مربوطه با جديت بيشتري دنبال و اجرا شود.

وي به نشست با معاون اول رييس‌جمهور و وزراي نيرو، جهاد کشاورزي و صنعت، معدن و تجارت در هفته جاري اشاره کرد و گفت: در اين نشست بسته پيشنهادي در رابطه با ايجاد آب شرب پايدار و کشاورزي استان ارائه شد و آب‌رساني پايدار به روستاها نيز مورد بررسي قرار گرفت.

استاندار با بيان اينکه نرخ بالاي بيکاري در چهارمحال و بختياري قابل‌قبول نيست، افزود: لازم است از ظرفيت و منابع در اختيار بنياد مستضعفان، ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره)، کميته امداد امام خميني (ره) و قرارگاه خاتم براي اجراي طرح‌ها و پيشرفت استان استفاده شود که در اين راستا بايد پيش‌نويس تفاهم‌نامه با هر يک از اين نهادها در استان آماده شود.

وي لزوم رفع موانع براي جذب سرمايه‌گذاران خصوصي را يادآور شد و اظهار داشت: با گذشت پنج ماه از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا همچنان برخي از شهرها و روستاها با مشکل تعيين نشدن شهردار و دهيار مواجه هستند که اين امر نيز بايد در اولين فرصت بررسي و راهکار لازم اتخاذ شود چرا که دهياران صداي روستاها به شمار مي‌روند.

وي همچنين بر لزوم تشکيل کارگروه توسعه نفت، گاز و پتروشيمي در استان تاکيد کرد و گفت: در اين کارگروه طرح‌هاي مربوط به اين سه حوزه به صورت دقيق‌تري بررسي مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود لزوم استفاده از ظرفيت‌هاي بکر استان براي توسعه صنعت گردشگري را بيان کرد و گفت: اين موضوع نيز از اولويت‌هاي مطرح در سفر رييس‌جمهور به استان است و بايد بتوان با توسعه گردشگري و بوم گردي، منابع درآمدي مناسبي براي مردم فراهم کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07