پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
رئيس جمهور:

اه‌اندازي سامانه‌هاي هوشمند توزيع کالا در کشور ضروري است/

کد خبر: 167134 تاریخ انتشار: 1400/10/01 22:49:34
نمایش: 714
اخبار
رئيس جمهور با تاکيد بر ضرورت قيمت‌گذاري عادلانه کالاها به ويژه اقلام اساسي مورد نياز مردم، اظهار داشت: کرامت و عزت مردم خط قرمز دولت است و نبايد مورد آسيب قرار گيرد و لازم است کالاها با آسان‌ترين روش و مناسب‌ترين قيمت به دست مردم برسد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار و ارتباط ويدئوکنفرانس با استاندارن سراسر کشور تقويت و توسعه سامانه‌هاي هوشمند توزيع کالا در سراسر کشور را براي ايجاد آرامش در بازار و اطمينان مردم ضروري دانست و گفت: شرايط رهاشدگي و قيمت‌هاي دلخواه در بازار به هيچ عنوان پذيرفتني نيست و در اين راستا راه‌‌اندازي و توسعه سامانه هاي هوشمند توزيع کالا به ويژه کالاهاي معيشتي و روزمره مردم مي‌تواند نقش مهمي در کنترل بازار و قيمت‌ها داشته‌ باشد.
دکتر رئيسي بر استفاده از بهترين روش‌ها براي رسيدن کالا به دست مردم تاکيد کرد و گفت: برنامه و سياست دولت رسيدن عادلانه کالا به دست مردم است و هيچ تعصب يا محدوديتي بر استفاده از روش خاصي وجود ندارد و مهم اين است که کالاي مورد نياز مردم با حفظ کرامت و عزت به دست آنان برسد و مواردي که در گذشته مردم را به حضور در صف‌هاي طولاني کشانده و کرامت‌شان را خدشه‌دار کردند نبايد تکرار شود.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه تصميمات ستاد تنظيم بازار بايد به طور کامل اجرا شود، خاطرنشان کرد: اگر برخلاف تصميمات ستاد تنظيم بازار مدير مجموعه يا کارخانه‌اي بر اساس مصلحت‌سنجي کالاي توليدي خود را به بازار عرضه نکند تا بعداً با قيمت بالاتري آن را بفروشد،‌ چنين فردي حتي يک روز هم صلاحيت حضور در آن مجموعه را ندارد و بايد با وي برخورد شود.
آيت‌الله رئيسي تاکيد کرد: مجموعه‌هايي که به موجب مقررات، اختياراتي براي افزايش قيمت‌ها دارند حق ندارند خودسرانه در اين رابطه اقدام کنند و بايد پيشنهاد خود را به ستاد تنظيم بازار ارائه کند تا پس از بررسي و با توجه به شرايط بازار نسبت به پيشنهاد آنها تصميم‌گيري شود.
رئيس جمهور اهميت نظارت بر بازار و استفاده از اتحاديه‌هاي صنفي در اين زمينه را مورد تاکيد قرار داد و گفت: براي نظارت بازار اگر از مردم و بازاري‌ها و اتحاديه‌هاي صنفي و شرکت‌هاي توليد کالا و خدمات استفاده شود در کنترل بازار، توليد و توزيع بسيار موثر و موفق خواهيم بود.
دکتر رئيسي تصريح کرد: نظارت بر بازار از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و لازم است به طور روزانه قيمت کالا و خدمات پيگيري و کنترل شود و حتي يک روز هم از آن نبايد غفلت شود.
آيت‌الله رئيسي با تاکيد بر ضرورت توجه بر اقليم هر منطقه و استان در قيمت‌گذاري کالا و خدمات، اظهار داشت: حتي‌الامکان بايد از قيمت‌گذاري سراسري روي کالاهاي اساسي و معيشتي مردم پرهيز شود چرا که بعضاً قيمت يک نوع کالا در استاني پايين‌تر از قيمت‌ آن در پايتخت باشد و قيمت‌گذاري سراسري به نوعي اجحاف در حق مردم آن استان است.
رئيس جمهور بر نظارت و کنترل قيمت لوازم خانگي تاکيد کرد و گفت: لوازم مورد نياز در تهيه جهيزيه از جمله کالاهاي اساسي و ضروري مردم محسوب مي‌شود لذا ضرورت دارد روي قيمت اين لوازم نظارت بيشتري اعمال شود.
رئيس جمهور همچنين بر پيگيري و عملياتي شدن طرح جامع تجارت در کمترين زمان ممکن تاکيد کرد.
آيت‌الله رئيسي در ادامه وزير صنعت، معدن و تجارت، وزير جهاد کشاورزي، استانداران و اعضاي ستاد را مخاطب قرار داد و تاکيد کرد: در شرايطي که با واکسيناسيون عمومي موفقيت حاصل شد از جانِ مردم صيانت گرديد، نان مردم هم بسيار اهميت دارد و بايد با کنترل، پيگيري و نظارت بر حلقه تامين، توزيع و مصرف مراقبت شود تا به مردم اجحاف نشود و سوداگران نتوانند نان مردم را با مشکل مواجه کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06