پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

ورود دانش‌آموزان و معلمان واکسن نزده به مدارس ممنوع است

کد خبر: 167136 تاریخ انتشار: 1400/10/01
نمایش: 1157
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طبق دستورالعمل مديريت هوشمند کرونا بايد از ورود دانش‌آموزان، معلمان و کادر آموزشي که دوز دوم واکسن خود را تزريق نکرده‌اند، جلوگيري به‌عمل آيد، آموزش و پرورش بايد فورا اين موضوع را پيگيري کند.
جعفر مرداني يکم دي‌ماه در قرارگاه استاني مقابله با بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه حفظ سلامت مردم مهم‌ترين اولويت مردم در ستاد کرونا است، اظهار کرد: مسئولان مربوطه بايد تمام توان خود را براي اين مسئله به‌کار بگيرند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بحث جلوگيري از شيوع بيماري کرونا و توجه به معيشت مردم و توليد از مهم‌ترين اولويت‌هاي دولت سيزدهم است که بايد در استان‌ها نيز مورد توجه مسئولان قرار بگيرد، در راستاي مديريت بيماري کرونا طرح مديريت هوشمند بر بستر اميد ابلاغ شده که نيازمند بومي‌سازي است.

وي با تاکيد بر اينکه نظارت، رهگيري و کنترل بيماري اين امکان را مي‌دهد تا تبعات ويروس کرونا در حوزه‌هاي مختلف کاهش پيدا کند، تصريح کرد: طبق آمار ارائه شده آمار واکسيناسيون کارکنان دولت در اين استان تا حدودي کمتر از ميانگين کشوري است، بنابراين بايد واکسيناسيون اين قشر با جديت دنبال شود.

مرداني با اشاره به ورود سويه اُميکرون به کشور، خاطرنشان کرد: بايد بحث رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و تشديد نظارت‌ها به خصوص در مدارس مورد توجه قرار بگيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص اهميت واکسيناسيون در استان، بيان کرد: تاثير واکسيناسيون در کاهش مرگ و مير، ابتلا به کرونا و بيماران بستري ناشي از کرونا مشهود است، طبق آمار تاکنون پنج درصد براي تزريق دوز سوم مراجعه کرده‌اند، بنابراين مي‌طلبد که اطلاع‌رساني براي تزريق دوز سوم در افرادي که سه ماه از تزريق دوز دوم آن‌ها گذشته صورت بگيرد.

وي عنوان کرد: با تعطيلي مدارس موافقت نشده است، اما طبق دستورالعمل مديريت هوشمند کرونا بايد از ورود دانش‌آموزان، معلمان و کادر آموزشي که دوز دوم واکسن خود را تزريق نکرده‌اند، جلوگيري به‌عمل آيد، آموزش و پرورش بايد فورا اين موضوع را پيگيري کند.

مرداني با اشاره به سير نزولي ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختياري، گفت: باتوجه به قدرت سرايت سويه اُميکرون و کاهش رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي شاهد افزايش آمار و شکل‌گيري موج جديد خواهيم بود، بنابراين بازرسي از مدارس بايد خروجي مطلوب داشته باشد، همچنين مشخص شود دانش‌آموزان و فرهنگياني که در اين مدت به کرونا مبتلا شده‌اند آيا واکسن تزريق کرده‌اند يا نه؟

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06