پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

روند اجراي پروژه راه‌آهن در چهارمحال و بختياري کند است

کد خبر: 167137 تاریخ انتشار: 1400/10/01 22:56:21
نمایش: 989
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه روند عمليات اجرايي پروژه راه‌آهن مبارکه- سفيد دشت به شهرکرد بسيار کند است، گفت: اين پروژه بسيار استراتژيک است و بايد در خصوص تکميل آن نگاه‌ها ملي باشد.
غلامعلي حيدري يکم دي‌ماه در ديدار با معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور با اشاره به اينکه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفيد دشت به شهرکرد جزو پروژه‌هاي داراي اولويت در چهارمحال و بختياري محسوب مي‌شود، اظهار کرد: اين پروژه بسيار استراتژيک است و بايد در خصوص تخصيص اعتبار و تکميل آن نگاه‌ها ملي باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: روند عمليات اجرايي پروژه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفيد دشت به شهرکرد بسيار کند است، تکميل اين پروژه مي‌تواند بحث ترانزيت کالا از بنادر به استان و بالعکس را تسريع کند، همچنين در حوزه حمل و نقل کالا و اعزام زائران به کشور عراق فرآيند تسريع خواهد شد.

وي در خصوص تخصيص اعتبار به پروژه راه‌آهن مبارکه- سفيد دشت به شهرکرد، توضيح داد: اين پروژه در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ ميليارد تومان تخصيص اعتبار داشته، اما روند جذب اعتبار کند بوده است، بايد روند جذب اعتبار از طريق سازمان برنامه و بودجه دنبال شود.

حيدري با اشاره به پروژه‌هاي نيمه‌تمام در حوزه راه‌سازي در چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: جاده اصفهان- شهرکرد- بروجن به خوزستان تبديل به قتلگاه شده است، تعدادي از پروژه‌هاي راه‌سازي نيز همچون محور شهرکرد- شلمزار به کارون چهار، بازفت به مسجد سليمان و بروجن به لردگان از ساليان گذشته مورد بي‌توجهي قرار گرفته‌اند و فرآيند تکميل آن‌ها بسيار زمانبر شده است، مي‌طلبد تکميل اين پروژه‌ها تسريع شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: براي توسعه گردشگري در استان نيازمند توسعه راه‌ها، حمل و نقل ريلي و هوايي هستيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06