پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

افزايش نرخ باروري مورد تاکيد است

کد خبر: 167161 تاریخ انتشار: 1400/10/05
نمایش: 1335
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه نتايج طرح آينده‌پژوهي جمعيت استان براي مسوولان استاني در شوراي اداري استان ارائه شود، گفت: افزايش نرخ باروري در استان مورد تاکيد است.
جعفر مرداني روز يکشنبه در شوراي راهبردي جمعيت چهارمحال و بختياري با گرامي‌داشت يکصد و سومين سالگرد تاسيس ثبت احوال در ايران تاکيد کرد: جمعيت از مولفه‌هاي قدرت است، نيروي جوان و کارآمد نقطه قوت حرکت به سمت توسعه، پيشرفت و تعالي است.

وي افزود: تشويق و ترغيب جوانان به امر ازدواج و فرزندآوري، به‌عنوان يک شاخصه در جمعيت، نقش موثري در رشد و شکوفايي جامعه و تحکيم کانون خانواده را به‌دنبال دارد.

مرداني تصريح کرد: امروزه نرخ باروري تامين کننده اساس نيروي کاري آينده است و کاهش آن، آسيب‌هاي اجتماعي فراواني به‌دنبال خواهد داشت.

وي با اشاره به احتمال نرخ رشد جمعيت چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۳۰ براساس مطالعات انجام شده يادآور شد: نتايج سرشماري‌هاي عمومي نفوس و مسکن از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ نشان مي‌دهد در اين سال‌ها اتفاق خاصي براي جمعيت نيفتاده است و اکنون نبايد انتظار داشت جمعيت اين استان بالاي يک ميليون نفر باشد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: سياست‌هاي کلي جمعيت از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ۱۴ بند در سال‌هاي گذشته ابلاغ شده است و هر کدام از دستگاه‌هاي اجرايي استان بايد به وظايف خود در اين خصوص عمل و گزارش اقدامات خود را ارائه کنند.

مرداني تاکيد کرد: قانون حمايت از خانواده، فرزندآوري و جواني جمعيت در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است و به‌دنبال آن کميته صيانت از جمعيت به رياست استانداران و دبيري دانشگاه علوم‌پزشکي تشکيل مي‌شود.

وي افزود: دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد به‌عنوان دبير، کميته صيانت از جمعيت را هر چه سريع‌تر تشکيل دهد و آن را با هدف جواني جمعيت فعال کند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: با توجه به قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت، بايد مردم را نسبت به لزوم تصويب و اجرا، پذيرش و استقبال از اين قانون آگاه و براي آنان اقناع‌سازي کرد.

وي يادآور شد: افزايش نرخ باروري در استان به‌طور خاص در دستور کار مسوولان مرتبط باشد و نتايج مطالعات و پژوهش‌هاي آن در اختيار متوليان امر قرار گيرد.

مرداني اظهار داشت: شناسايي اولويت‌هاي محلي با هدف بومي‌سازي و بومي‌گزيني در اجراي سياست‌هاي افزايش جمعيت جزو برنامه‌هاي اولويت‌دار مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي متولي جمعيت باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07