پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

ذخيره گندم در انبارهاي چهارمحال و بختياري مطلوب است

کد خبر: 167179 تاریخ انتشار: 1400/10/08
نمایش: 764
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ذخيره گندم در استان مطلوب بوده و تا سه ماه آينده در انبارها براي نياز مردم استان گندم ذخيره‌سازي شده است، حدود ۶۰۰۰ تن گندم نيز در هفته‌هاي آينده به استان حمل مي‌شود، همچنين آرد موردنياز مناطق عشايري تامين و به مناطق ارسال شود.
الله‌کرم نصيري ۸ دي‌ماه در جلسه ستاد تنظيم بازار چهارمحال و بختياري با اشاره به اهميت بحث کشت قراردادي محصولات کشاورزي در استان، اظهار کرد: بايد در اين مسئله سهم استان مشخص شود تا بر اساس آن برنامه‌ريزي لازم صورت بگيرد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص سامانه بازارگاه که براي فروش کالاهاي اساسي به‌صورت اينترنتي طراحي شده است، گفت: اين سامانه مي‌تواند تاثير خوبي در بحث تنظيم بازار و ارائه محصولات با قيمت مصوب داشته باشد، اما بايستي ايرادات سامانه برطرف شود.

وي با بيان اينکه برگزاري جلسات امنيت غذايي به‌صورت منظم در چهارمحال و بختياري از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: بايد گزارش اقدامات صورت گرفته به‌صورت روزانه به دفتر اقتصادي استانداري و دبيرخانه ستاد تنظيم بازار ارائه شود.

نصيري با تاکيد بر اينکه ارز ترجيهي براي کالاهايي مانند گندم، آرد و دارو حذف نمي‌شود، بيان کرد: بنابراين نبايد به اين بهانه شاهد افزايش قيمت اين کالاها باشيم، همچنين بحث احتکار احتمالي اين کالاها رصد و نظارت‌ها نيز تشديد شود، در بحث بازرسي از بازار و انبارهاي نظارت کالا مي‌توان از ظرفيت پايگاه‌هاي بسيج ادارات استفاده کرد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به اجراي قانون انتزاع توسط جهادکشاورزي، عنوان کرد: برخي از اختيارات در حوزه بازرسي و توزيع کالا از وزارت صمت سلب و به جهادکشاورزي در اين قانون واگذار شده، اما از قبل پيش‌بيني براي نيروي انساني موردنياز و تجهيزات صورت نگرفته است، بنابراين ساير دستگاه‌ها بايد جهادکشاورزي را در اين زمينه ياري کنند تا جابجايي شرح وظايف دستگاه‌ها، مشکلي را ايجاد نکند.

نصيري در خصوص وضعيت توزيع مرغ در چهارمحال و بختياري، خاطرنشان کرد: مرغ مازاد بر نياز استان توليد مي‌شود، بايد بحث خريد تضميني مرغ در استان دنبال شود و همچنين مديريت لازم صورت بگيرد تا مرغدار متضرر نشود، طبق گزارشات ارائه شده قيمت مرغ در برخي از شهرستان‌ها مانند لردگان و بروجن بالاتر از قيمت مصوب توزيع مي‌شود که اين مسئله بايد پيگيري شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: قيمت‌گذاري ميوه و صيفي‌جات در ميادين ميوه و تره‌بار استان بايد در يک کميته تخصصي انجام شود، هرگونه قيمت‌گذاري ميوه بايد با هماهنگي ستاد تنظيم بازار انجام بگيرد تا از اين طريق نابسماني در بحث قيمت‌گذاري ميوه و صيفي‌جات کاهش پيدا کند.

وي در پايان در خصوص مشکلات موجود در بحث حمل و نقل نهاده‌هاي دامي به چهارمحال و بختياري و شهرستان‌ها، گفت: بايد در اسرع وقت بحث افزايش قيمت کرايه بار و اخذ مبلغ مازاد توسط رانندگان در کارگروهي مورد بررسي قرار بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06