پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري به سيستم تهويه هوا ضروري است

کد خبر: 167186 تاریخ انتشار: 1400/10/11
نمایش: 914
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص ضرورت تجهيز مدارس به سيستم تهويه هوا در استان، گفت: آموزش و پرورش تجهيز مدارس به سيستم تهويه هوا به‌ويژه در مناطق سردسير را از طريق منابع داخلي در دستور کار قرار دهد.
غلامعلي حيدري ۱۱ دي‌ماه در حاشيه ستاد ملي مديريت بيماري کرونا که به صورت ويدئوکنفرانس با حضور رييس جمهوري تشکيل شد با بيان اينکه حتي يک مورد مرگ و مير بر اثر ويروس کرونا در استان قابل قبول نيست، اظهار کرد: باتوجه به سرايت‌پذيري بالاي سويه جديد اُميکرون و جلوگيري از بروز پيک جديد بايد فرهنگ‌سازي و اقناع‌سازي مردم در رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و تزريق واکسن در دستور کار مديران مربوطه قرار گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: استفاده از ظرفيت‌ انکارناپذير رسانه‌ها، فضاي مجازي، ائمه جمعه و جماعت و ... نقش بسزايي در اقناع‌سازي مردم در بحث واکسيناسيون و جلوگيري از هرگونه عادي‌انگاري و کاهش حساسيت مردم نسبت به رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي دارد.

وي با اشاره به اينکه جمعيت دانش‌آموزان در  چهارمحال و بختياري قابل توجه است، تاکيد کرد: مربيان بهداشت در مدارس وظيفه آگاه‌سازي دانش‌آموزان براي رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي را بر عهده دارند، آموزش و پرورش در اسرع وقت ليست مدارس فاقد مربي بهداشت را احصا و نسبت به معرفي و آموزش آن‌‌ها اقدام کند.

حيدري در خصوص ضرورت تجهيز مدارس به سيستم تهويه هوا در استان در ايام شيوع کرونا، اظهار کرد: آموزش و پرورش خريد و تهيه سيستم تهويه هواي مدارس، به‌ويژه مدارس مناطق سردسير که به‌علت برودت هوا امکان باز بودن پنجره وجود ندارد را از طريق منابع داخلي پيگيري کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد مديريت بيماري کرونا در استان گفت: جلسات قرارگاه عملياتي ستاد کرونا در استان به صورت مستمر تشکيل و نسبت به پيگيري و اجرايي شدن مصوبات ستاد کرونا اقدام شود.

وي تاکيد کرد: کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي که دوز اول و دوم واکسن کرونا را دريافت نکرده‌اند،حق حضور در اداره را ندارند، ليست اين کارکنان احصا و برابر مقرارات با‌آن‌ها برخورد شود.

حيدري با بيان اينکه يک مورد سويه اُميکرون در شهرستان بروجن از توابع چهارمحال و بختياري شناسايي شده است، يادآور شد: با ورود سويه جديد به استان بايد نظارت بر رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي تشديد شود، همچنين فرماندار بروجن اقدامات لازم در جلوگيري از اين سويه جديد را مدنظر قرار دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان گفت: تقويت طرح شهيد سليماني در شرايط فعلي مي‌تواند مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکي را در مديريت بيماري کرونا ياري کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06