پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مبارزه با موادمخدر به صورت محله‌محور پيگيري شود

کد خبر: 167274 تاریخ انتشار: 1400/10/28 15:33:21
نمایش: 1278
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري راه‌اندازي کمپ نگهداري معتادان متجاهر و آزمايش تشخيص موادمخدر در استان را از ضروريات دانست و گفت: عموما پيشگيري کم‌هزينه‌تر از درمان است، بنابراين بحث مبارزه و مقابله با موادمخدر بايد به‌صورت محله‌محور پيگيري شود.
غلامعلي حيدري ۲۸ دي‌ماه در شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه اعتياد يک پديده شوم و خانمان‌سوز است، اظهار کرد: اين معضل اجتماعي کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است و منجر به ايجاد مشکلات شديد در خانواده‌ها و در نهايت فروپاشي آن مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: اعتياد علاوه بر تشديد معضلات اجتماعي در حوزه‌هاي ديگر نيز موجب بروز مشکل مي‌شود، عموما معتادان بيماري‌هاي واگير را نيز انتقال مي‎دهند، اعتياد امروزه جامعه جهاني را تحت تاثير تبعات ناگوار خود قرار داده است.

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پيشگيري و مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: مي‌توان با همکاري دانشگاه‌ها و ظرفيت نخبگان در بحث پيشگيري و مبارزه با موادمخدر وارد عمل شد، براي اين امر نيازمند راهکارهاي علمي و بومي متناسب با شرايط استان هستيم.

حيدري تاکيد کرد: مبارزه با موادمخدر نيازمند عزم همگاني و همکاري همه‌جانبه دستگاه‌هاي اجرايي، سازمان‌هاي مردم نهاد و ... است، براي اين امر نيازمند يک بسته علمي کامل هستيم، اين بسته بايد داراي پيوست فرهنگي و رسانه‌اي باشد، مباحثي مانند اشتغال، موضوعات نظامي و امنيتي، اجتماعي، مددکاري، درمان و بهداشت در بحث مبازره با موادمخدر بايد مورد تاکيد قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در مسئله مقابله با پديده شوم اعتياد بحث پيشگيري مقدم بر درمان است، گفت: عموما پيشگيري کم‌هزينه‌تر از درمان است، بنابراين بحث مبارزه و مقابله با موادمخدر بايد به‌صورت محله‌محور پيگيري شود، مي‌توان در اين راستا از ظرفيت مساجد، هيات‌هاي مذهبي، پايگاه‌هاي بسيج و سمن‌ها نيز استفاده کرد.

وي در ادامه با اشاره به افزايش کشفيات موادمخدر و دستگيري عوامل قاچاق موادمخدر، تصريح کرد: افزايش کشفيات موادمخدر و دستگيري توزيع‌کنندگان، قاچاقچيان و معتادان متجاهر قابل تقدير است، اما بايد به اين مسئله توجه داشت که اين افزايش مي‌تواند مفهوم ديگري نيز داشته باشد، يعني ممکن است که اعتياد و مصرف موادمخدر در جامعه در حال افزايش باشد.

حيدري يادآور شد: بايد به اعتياد به چشم يک بيماري نگاه کرد، آموزش خانواده‌ها در راستاي بحث پيشگيري داراي اهميت بالايي است، اما خروجي اين آموزش‌ها و اقدامات پيشگيرانه بايد در جامعه مشهود باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري راه‌اندازي کمپ نگهداري معتادان متجاهر و آزمايش تشخيص موادمخدر در استان را از ضروريات دانست و خاطرنشان کرد: اعتياد بسياري از مسائل در جامعه را تحت شعاع قرار مي‌دهد، بنابراين بايد اقدامات در اين راستا موجب کاهش معضل اعتياد در استان شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07