پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

دعوت از مناطق آزاد تجاري براي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه اقتصادي شهرکرد

کد خبر: 167408 تاریخ انتشار: 1400/11/18
نمایش: 1247
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري از شوراي عالي مناطق آزاد تجاري و ساير سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه اقتصادي استان دعوت کرد و گفت: واحدهايي نظير صنايع غذايي، سلولزي، دارويي، کشاورزي و خدماتي قابليت استقرار در اين منطقه را دارند.
غلامعلي حيدري ۱۸ بهمن‌ماه در ديدار با سعيد محمد- دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري با اشاره به اينکه توسعه استان‌هاي محروم نيازمند سرمايه‌گذاري توسط بخش خصوصي، نهادها و شرکت‌هاي خصوصي و نيمه دولتي است، اظهار کرد: پروژه‌هاي نيمه‌تمام متعددي در چهارمحال و بختياري وجود دارد که سرمايه‌گذران مي‌توانند براي تکميل آن‌ها ورود پيدا کنند. 

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به پتانسيل منطقه ويژه اقتصادي چهارمحال و بختياري، توضيح داد: اين پروژه از ساليان قبل در استان آغاز شده است، اما باتوجه به هزينه‌بر بودن ايجاد زيرساخت‌ها، شرايط براي استقرار واحدهاي صنعتي پيش‌بيني شده در اين منطقه فراهم نشده است.

وي افزود: در منطقه ويژه اقتصادي چهارمحال و بختياري قابليت‌هاي خوبي در زمينه سرمايه‌گذاري براي واحدهاي توليدي از جمله توليد مکمل بر پايه شيرخشک، پايانه صادرات و سورتينگ بسته‌بندي ميوه و سبزيجات، فرآوري و بسته‌بندي سيب‌زميني، توليد پوره انواع ميوه و .... وجود دارد.

وي تاکيد کرد: مناطق آزاد تجاري مي‌تواند براي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه اقتصادي چهارمحال و بختياري ورود کند، مساحت اين منطقه ويژه ۳۹۱ هکتار است که ۲۱۵ پلاک در اين منطقه پيش‌بيني شده است، همچنين تاکنون ۳۹ پلاک به متقاضيان واگذار شده است، واحدهايي نظير صنايع غذايي، سلولزي، دارويي، کشاورزي و خدماتي قابليت استقرار در اين منطقه را دارند.

حيدري در پايان يادآور شد: مناطق ويژه اقتصادي داراي قابليت‌هاي بسيار خوبي براي سرمايه‌گذاري هستند، بنابراين از سرمايه‌گذاران دعوت مي‌شود طرح‌هاي توجيهي خود را براي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه اقتصادي چهارمحال و بختياري ارائه دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07