پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

ورود قرارگاه خاتم‌الانبياء به پروژه هاي استان باعث کاهش نرخ بيکاري مي‌شود

کد خبر: 167472 تاریخ انتشار: 1400/11/30
نمایش: 1212
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: عموما قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا در اجراي پروژه‌هاي عمراني از نيروها و متخصصان بومي در استان‌ها استفاده مي‌کند، ورود اين قرارگاه به پروژه‌هاي عمراني مي‌تواند نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري را نيز کاهش دهد.
غلامعلي حيدري ۳۰ بهمن‌ماه در جلسه هماهنگي اجراي پروژه‌هاي عمراني توسط قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين استان از سال‌هاي گذشته با مشکلاتي نظير بالا بودن نرخ بيکاري و محروميت در حوزه‌هاي مختلف دست و پنجه نرم مي‌کند، اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبيا يک ظرفيت مهم براي محروميت‌زدايي و کاهش نرخ بيکاري در استان‌ها محسوب مي‌شود، براي کاهش نرخ بيکاري و رسيدن به متوسط کشوري نيازمند استفاده از ظرفيت‌هاي بخش دولتي و خصوصي هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه مشارکت قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا در پروژه‌هاي عمراني، مزاياي بسياري دارد، خاطرنشان کرد: اين قرارگاه در اجراي پروژه‌هاي عمراني متعدد در حوزه راه و شهرسازي، پروژه‌هاي کشاورزي، احداث بيمارستان و ... در داخل و خارج از کشور مشارکت داشته است که اين پروژه‌ها با کيفيت بالا و تکنولوژي روز اجرا شده‌اند.

وي افزود: عموما قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا در اجراي پروژه‌هاي عمراني از نيروها و متخصصان بومي در استان‌ها استفاده مي‌کند، ورود اين قرارگاه به پروژه‌هاي عمراني مي‌تواند نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري را نيز کاهش دهد.

حيدري در ادامه با اشاره به اهميت تکميل پروژه نيمه‌تمام باند دوم محور بروجن- لردگان به ايذه، توضيح داد: تکميل اين پروژه مي‌تواند مشکل ترافيک و آمار بالاي حوادث رانندگي در اين محور را مرتفع و همچنين دسترسي به بنادر و استان‌ مجاور را تسهيل کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ظرفيت‌هاي خوبي براي توسعه گردشگري و کشاورزي در استان وجود دارد، گفت: اما متاسفانه زيرساخت‌هاي گردشگري در استان مطلوب نيست، بايد از تمامي ظرفيت‌ها براي سرمايه‌گذاري در اين دو حوزه استفاده کنيم.

وي ادامه داد: طبق پيگيري‌هاي صورت گرفته مقرر شده است که قرارگاه امام حسن(ع) به‌منظور محروميت‌زدايي در حوزه آب و راه روستايي ورود پيدا کند، با افزايش رفاه و اشتغال پايدار در روستاها شاهد مهاجرت معکوس به روستاها خواهيم بود.

حيدري با اشاره به اينکه احداث بيمارستان در شهر شهرکرد از ضرورت‌ها محسوب مي‌شود، عنوان کرد: اين بيمارستان مي‌تواند به تمامي اهالي استان خدمات ارائه دهد، بنابراين فرآيند اخذ مجوزات و اعتبارات از منابع مختلف پيگيري و تسريع شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: کميسيون‌هاي مورد نياز براي مشارکت قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا در پروژه‌هاي عمراني استان در اولين فرصت تشکيل شود، پيشنهاد مي‌شود اين قرارگاه در پروژه تقاطع سه راهي هفشجان ورود پيدا کند، اين پروژه براي استان داراي اهميت است.

وي در پايان گفت: اميدواريم با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبيا در برخي از پروژه‌هاي عمراني چهارمحال و بختياري شاهد توسعه و پيشرفت استان باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07