پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

حذف مدارس کانکسي در استان در دستور کار قرار گيرد

کد خبر: 167610 تاریخ انتشار: 1400/12/17
نمایش: 759
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر حذف مدارس کانکسي در استان، گفت: مي‌توان در اين موضوع از ظرفيت خيرين مدرسه‌ساز و ستاد فرمان امام خميني(ره) استفاده کرد، اين ستاد براي حذف مدارس کانکسي در استان اعلام آمادگي کرده است.
غلامعلي حيدري ۱۷ اسفندماه در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بايد براي تربيت هرچه بهتر دانش‌آموزان در اولويت قرار بگيرد، اظهار کرد: اين سند بايد در سطح تمامي مدارس عملياتي و اجرايي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: تعامل با اولياي دانش‌آموزان مي‌تواند در ارتقاي سطح آموزش و پرورش راهگشا باشد، در ايام شيوع کرونا و باتوجه به غيرحضوري شدن مدارس شاهد افت تحصيلي در بين دانش‌آموزان بوديم، بايد تدابيري براي رفع نگراني والدين و افزايش نظارت بر امورات تحصيلي دانش‌آموزان انديشيده شود.

وي در ادامه با اشاره به وجود برخي نابرابري‌هاي آموزشي در مدارس مناطق محروم و صعب‌العبور چهارمحال و بختياري، گفت: بايد برنامه‌ريزي‌ها به‌گونه‌اي باشد که اين نابرابري به حداقل برسد، همچنين عدالت آموزشي در استان محقق شود و تمامي دانش‌آموزان از امکانات و خدمات آموزشي شايسته برخوردار باشند.

حيدري آموزش‌هاي ضمن خدمت براي توانمندسازي معلمان را يک موضوع بسيار مهم براي ارتقاي سطح علمي و معنوي اين قشر عنوان کرد و افزود: سطح علمي معلمان بايد بر اساس آخرين يافته‌هاي علمي افزايش پيدا کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بسياري از دانش‌آموزان در معرض آسيب‌هاي اجتماعي قرار دارند، تاکيد کرد: بايد دانش‌آموزاني که در معرض آسيب‌هاي اجتماعي قرار دارند، شناسايي و سپس براي کاهش آسيب‌ها در بين اين قشر برنامه‌ريزي مدون صورت بگيرد.

وي بيان کرد: بحث تزريق واکسن در بين معلمان و دانش‌آموزان از نکات حائز اهميت است، بنابراين اين مسئله بايد مورد تاکيد اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري قرار بگيرد، همچنين کرونا آسيب‌هاي بسياري را به دانش‌آموزان در بحث سلامت روان، آموزش و ... وارد کرد، کاهش اين آسيب‌ها نيز بايد در اولويت مسئولان متولي قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: بايد هرچه سريعتر نسبت به مقاوم‌سازي مدارس غيرمقاوم در مناطق مستعد زلزله و مناطق زلزله‌زده در استان اقدامات لازم صورت بگيرد.

وي با اشاره به اينکه مهارت‌آموزي دانش‌آموزان در طول ايام تحصيل بايد مورد توجه متوليان آموزش و پرورش در چهارمحال و بختياري قرار بگيرد، خاطرنشان کرد: مي‌توان در اين راستا از ظرفيت شرکت‌هاي دانش‌بنيان و مراکز فني و حرفه‌اي استفاده کرد.

حيدري تصريح کرد: طرح شتاب‌بخشي به‌منظور ريشه‌کن کردن بي‌سوادي در چهارمحال و بختياري تدوين شود و براي اجراي اين طرح يک برنامه زمانبدي تعيين شود، براي حل مشکلات در حوزه آموزش و پرورش نيازمند پيگيري‌ها و سرکشي‌هاي ميداني به‌صورت مستمر هستيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06