پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

موانع جذب تسهيلات اشتغالزايي در چهارمحال و بختياري برطرف شود

کد خبر: 167624 تاریخ انتشار: 1400/12/18
نمایش: 946
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه مديران دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌ها ابزار لازم را براي جذب تسهيلات در حوزه اشتغال در اختيار دارند، گفت: اگر مانعي بر سر راه جذب اعتبارات وجود دارد، بايد هر چه سريعتر اين موانع برطرف شود.
غلامعلي حيدري 18 اسفندماه در کارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري چهارمحال و بختياري با اشاره به نقش پرداخت تسهيلات در ايجاد اشتغال در استان، اظهار کرد: در حال حاضر تسهيلاتي در بخش خانگي، روستايي و عشايري و تبصره 18 براي ايجاد اشتغال در استان پرداخت مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: نرخ بيکاري در استان بالاتر از ميانگين کشوري است، پرداخت تسهيلات اشتغالزايي فرصت خوبي براي کاهش اين نرخ در استان است، بنابراين بايد در فرصت باقي‌مانده اقدامات لازم براي جذب تسهيلات مرتبط با اشتغال توسط مديران دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌ها صورت بگيرد.

وي با تاکيد بر اينکه مديران دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌ها ابزار لازم را براي جذب تسهيلات در حوزه اشتغال در اختيار دارند، گفت: اگر مانعي بر سر راه جذب اعتبارات وجود دارد، بايد هر چه سريعتر اين موانع برطرف شود، بايد در خصوص مزيت‌هاي تسهيلات اشتغالزايي اطلاع‌رساني کافي به آحاد مردم صورت بگيرد.

حيدري تصريح کرد: فرمانداران و مديران شهرستاني بايد از سهميه اشتغال دستگاه و شهرستان خود به‌صورت دقيق اطلاع داشته باشند، روستائيان و عشاير مي‌توانند از فرصت به‌وجود آمده براي ايجاد اشتغال استفاده کنند، اين مسئله نيازمند اغناسازي است.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بانک‌ها نبايد در پرداخت تسهيلات اشتغالزايي وقفه ايجاد کنند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها تلاش کنند تا تمامي اعتبارات اختصاص يافته در حوزه اشتغال به سرعت به متقاضيان پرداخت شود، مديران دستگاه‌هاي اجراي و بانک‌ها بايد نسبت به عملکرد خود در حوزه پرداخت تسهيلات اشتغالزايي پاسخگو باشند.

وي ادامه داد: جذب اعتبارات اشتغالزايي از جمله موارد مهم در ارزيابي مديران خواهد بود، عملکرد مديران در اين حوزه به‌صورت دقيق رصد مي‌شود، تسهيلات پرداخت شده براي ايجاد اشتغال در سامانه مربوطه به‌صورت دقيق ثبت شود.

حيدري در ادامه با اشاره به اينکه بايد سهم چهارمحال و بختياري در بحث تسهيلات تبصره 18 به سرعت مشخص شود، يادآور شد: يکي از موضوعات مهم در پرداخت تسهيلات اشتغالزايي بحث سود بانکي است، بايد اين سود همسان باشد و فاصله زيادي بين سودهاي تسهيلات در بانک‌هاي مختلف وجود نداشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌ها شخصا در جلسات حضور داشته باشند و نسبت به عملکرد خود نيز پاسخگو باشند، در جلسه آينده کارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري چهارمحال و بختياري بايد تذکرات داده شده به مديران، رفع شده باشد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06