پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تمامي ظرفيت‌ها براي مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختياري به‌کار گرفته شود

کد خبر: 167669 تاریخ انتشار: 1400/12/24
نمایش: 1079
اخبار
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه مسئولان در حوزه‌هاي مختلف، به‌ويژه بحث مبارزه با موادمخدر بايد از اکسير دلسوزي استفاده کنند، گفت: بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در استان براي کاهش آسيب‌هاي ناشي از مصرف موادمخدر و کاهش نرخ شيوع اين آسيب استفاده کنيم.

محسن حسين‌ميرزايي ۲۴ اسفندماه در جلسه کميته مشارکت‌هاي مردمي شوراي مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بايد در حوزه پيشگيري و مبارزه با موادمخدر يک نگاه فراسازماني داشته باشيم، اظهار کرد: براي تاثيرگذاري هرچه بيش‌تر اقدامات در حوزه‌هاي مختلف نيازمند حرکت به سمت کارهاي فرهنگي هستيم، عموما کار فرهنگي زودبازده نيست، اما در بلندمدت تاثيرگذاري بالايي دارد.
 

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: براي اينکه در حوزه مبارزه و پيشگيري موفق باشيم، نيازمند يک نگاه بلندمدت هستيم، همچنين در اين حوزه بايد آحاد جامعه مشارکت داده شوند، مردم بايد به اين باور برسند که موادمخدر چه تبعات جبران‌ناپذيري در جامعه دارد.
 

وي با تاکيد بر اينکه مسئولان در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه بحث مبارزه با موادمخدر بايد از اکسير دلسوزي استفاده کنند، گفت: بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در استان براي کاهش آسيب‌هاي ناشي از مصرف  موادمخدر و کاهش نرخ شيوع اين آسيب استفاده کنيم.
 

حسين‌ميرزايي با اشاره به اينکه امروز نوجوانان و جوانان در معرض آسيب اعتياد قرار دارند، توضيح داد: اين قشر از يک گروه خاص حرف شنوي دارند، بنابراين اين گروه مرجع در جامعه بايد شناسايي شود و براي بحث پيشگيري و مبارزه با موادمخدر در بين اين قشر مورد استفاده قرار بگيرد.
 

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بسياري از افراد جامعه نسبت به اثرات سوء مصرف موادمخدر در جامعه آگاهي ندارند، عنوان کرد: شاهد يک نوع عادي‌انگاري نسبت به مصرف موادمخدر در بين برخي خانواده‌ها هستيم، رسانه‌ها و فضاي مجازي به بحث اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي در جامعه ورود پيدا کنند.
 

وي با بيان اينکه بحث پيش‌بيني در حوزه موادمخدر داراي اهميت است، تصريح کرد: بايد يک آينده‌نگري در اين حوزه وجود داشته باشد، در جلسات تنها به طرح مشکلات نپردازيم، بلکه راهکار عملياتي نيز ارائه دهيم.
 

حسين‌ميرزايي تاکيد کرد: برنامه‌هايي که در حوزه پيشگيري و مبارزه با موادمخدر اجرا مي‌شود بعد از گذشت چند ماه مورد ارزيابي قرار بگيرد تا اثربخشي آن مشخص شود، براي آگاهي‌بخشي در جامعه نيازمند توليد محتواي قوي است، گاها در توليد محتوا و اجراي برنامه‌ها به ظواهر بيش‌تر توجه مي‌شود.
 

 سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: خودباوري و اميد به آينده در بين جوانان افزايش پيدا کند تا شاهد کاهش شيوع اعتياد در بين اين قشر باشيم.
 

وي گفت: براي برنامه‌ريزي منسجم نيازمند آمار و اطلاعات دقيق در حوزه موادمخدر در چهارمحال و بختياري هستيم، محلات آسيب‌پذير از نظر شيوع موادمخدر در استان به‌صورت دقيق شناسايي شود تا بتوانيم براي مبارزه و پيشگيري برنامه‌ريزي دقيقي داشته باشيم، به‌نظر مي‌رسد آمارهاي ارائه شده در اين حوزه متفاوت است.
 

۱۷ محله آسيب‌پذير در حوزه موادمخدر در استان شناسايي شده است
 

 در ادامه شهرام خاجوي- مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ۱۷ محله آسيب‌پذير در حوزه موادمخدر در استان شناسايي شده است، اظهار کرد: به‌نظر مي‌رسد هماهنگي در بين دستگاه‌هاي اجرايي در بحث مبارزه با موادمخدر در استان مشهود نيست.
 

وي افزود: بايد در گام اول مسائل و مشکلات محلات آسيب‌پذير از نظر شيوع موادمخدر شناسايي شود تا بتوانيم وظيفه هر دستگاه را براي حل مشکلات و معضلات مشخص کنيم.
 

 خاجوي با بيان اينکه کنگره ۶۰ اقدامات خوبي در حوزه درمان و پيشگيري از موادمخدر انجام داده است، گفت: رگه‌هايي از مباحث ديني در اقدامات اين کنگره مشهود است.
 

مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري چهارمحال و بختياري عنوان کرد: پرداخت به مسائل روانشناختي و روانشناسي در حوزه موادمخدر داراي اهميت است، سازمان‌هاي مردم نهاد بايد به علوم روز در اين حوزه تجهيز شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07