پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

افتتاح بزرگترين نيروگاه خورشيدي چهارمحال و بختياري با حضور استاندار 

کد خبر: 167698 تاریخ انتشار: 1400/12/26
نمایش: 709
اخبار
نيروگاه پنج مگاواتي زاگراس به‌عنوان بزرگترين نيروگاه خورشيدي استان در منطقه سفيددشت شهرستان بروجن با حضور استاندار چهارمحال و بختياري و جمعي از مسئولان استاني به‌بهره‌برداري رسيد، اين نيروگاه با سرمايه‌گذاري هلدينگ کوثر احداث شده است.
غلامعلي حيدري ۲۶ اسفندماه در آئين افتتاح نيروگاه ۵ مگاواتي زاگرس به‌عنوان بزرگترين نيروگاه خورشيدي چهارمحال و بختياري در منطقه سفيددشت شهرستان بروجن با اشاره به اينکه امروز در جنگ اقتصادي با دشمنان جمهوري اسلامي قرار داريم، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان در جنگ نظامي در مقابل دشمنان ايستادند و امروز در جنگ اقتصادي بايد با استفاده از ظرفيت مهندسان و متخصصان  کشور روي پاي خودمان بايستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: با خوداتکايي و خودباوري مي‌توانيم دشمنان کشور را نااميد کنيم، خودکفايي در تمامي زمينه‌ها تيغ تحريم دشمن را کند مي‌کند.

حيدري ادامه داد: امروز باتوجه به اهميت حفظ محيط‌زيست، استفاده از انرژي‌هاي پاک جزو ضرورت‌ها محسوب مي‌شود، همچنين به‌علت استفاده بي‌رويه از سوخت‌هاي فسيلي، بحران زيست‌محيطي در دنياي امروز کاملا جدي و مشهود است، بنابراين بايد استفاده از انرژي خورشيد، زيست توده، باد، زمين گرمايي و ... براي کاهش استفاده از سوخت فسيلي مورد توجه قرار بگيرد.

وي تصريح کرد: استفاده از انرژي‌هاي پاک نوعي پدافند غيرعامل است، بسياري از کشورها به سمت جايگزين کردن انرژي‌هاي پاک به جاي انرژي‌هاي فسيلي رفته‌اند، در ايران باتوجه به نياز روزافزون به مصرف انرژي، کاهش منابع انرژي فسيلي و وجود محدوديت براي برق‌رساني و تامين سوخت در مناطق صعب‌العبور، استفاده‌ از  انرژي‌هاي پاک بايد در دستور کار قرار بگيرد.

 استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ايران يکي از کشورهاي مناسب از نظر زاويه تابش نورخورشيد، تعداد روزهاي آفتابي در طول سال و درجه حرارت مناسب است، يادآور شد: اين استان نيز به‌علت شرايط جغرافيايي و توپوگرافي خاص، مستعد استفاده از نور خورشيد براي تامين انرژي الکترونيکي است.

 وي تاکيد کرد: بايد دست‌اندرکاران زمينه حضور سرمايه‌گذاران در بخش‌هاي اقتصادي، به‌ويژه استفاده از انرژي‌هاي پاک براي تامين سوخت را فراهم کنند، همچنين در اين حوزه نيازمند فرهنگ‌سازي هستيم، سرمايه‌گذران بايد حمايت و تشويق شوند.

گفتني است؛ نيروگاه پنج مگاواتي زاگرس با سرمايه‌گذاري هلدينگ کوثر از زيرمجموعه‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور با اعتبار ارزي سه ميليون يورو و اعتبار ريالي ۱۰ ميليارد تومان امروز در چهارمحال و بختياري به بهره‌برداري رسيد، هفته گذشته اين نيروگاه به‌صورت تست وارد مدار شده بود، اين پروژه سريعترين پروژه نيروگاهي کشور محسوب مي‌شود و با وارد مدار شدن اين نيروگاه، برق ۳۰۰۰ مشترک خانگي تامين و در سال حدود سه ميليون ليتر در مصرف گازوئيل صرفه‌جويي مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07