پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

مردم هيچ‌گونه نگراني بابت تامين کالاي اساسي در استان نداشته باشند

کد خبر: 167699 تاریخ انتشار: 1400/12/26
نمایش: 885
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مردم هيچ‌گونه نگراني بابت تامين اقلام مورد نياز خود در ايام پاياني سال و نوروز نداشته باشند، کالا به‌وفور تامين شده است.
غلامعلي حيدري ۲۶ اسفندماه در جلسه فوق‌العاده ستاد تنظيم بازار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه مردم  هيچ‌گونه نگراني بابت تامين اقلام مورد نياز در ايام پاياني سال و نوروز نداشته باشند، اظهار کرد: کالا به وفور تامين شده است و در سطح فروشگاه‌ها و صنوف با قيمت مصوب توزيع مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص توزيع ميوه شب عيد، توضيح داد: ميوه بايد با قيمت مصوب تعيين شده توسط ستاد تنظيم بازار کشور در سطح غرفه‌هاي پيش‌بيني شده در نقاط مختلف استان توزيع شود، در صورت نياز تعداد غرفه‌ها افزايش پيدا کند، تيم‌هاي نظارتي به‌طور مستمر از سردخانه‌هاي ذخيره ميوه شب عيد و غرفه‌ها بازديد به‌عمل بياورند.

وي با اشاره به اينکه قيمت گوشت قرمز توسط اتحاديه‌هاي استاني و شهرستاني تعيين مي‌شود، يادآور شد: چهارمحال و بختياري قطب توليد گوشت قرمز در کشور محسوب مي‌شود، بنابراين قيمت اين محصول بايد در استان داراي ثبات باشد، در قيمت‌گذاري گوشت قرمز، سقف تعيين شود و همه ملزم به رعايت قيمت مصوب هستند، گوشت نبايد بالاتر از قيمت مصوب به‌فروش برسد.

حيدري با تاکيد بر اينکه بايد نظارت بر نانوايي‌ها، کشتارگاه‌هاي مرغ و مراکز عرضه گوشت مرغ در ايام پاياني سال و نوروز تشديد شود، عنوان کرد: براي حفظ تعادل بازار در چند روز باقي‌مانده مرغ از استان خارج نشود، همچنين نظارت‌هاي بهداشتي در نانوايي‌ها تشديد شود.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: خودروهاي ادارات براي بازرسي از بازار در ايام پاياني سال در استان بسيج شوند، همچنين تعداد بازرسان افزايش پيدا کند، بايد شاهد ثبات در قيمت کالا در استان باشيم.

در ادامه جلسه محمدکاظم منزوي- سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه کالا به وفور در بين صنوف و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي براي عرضه توزيع شده است، اظهار کرد: هيچ‌گونه کمبودي در اقلام اساسي از جمله شکر، برنج، ميوه، روغن، آرد و ... در استان نداريم.

وي افزود: سهميه نيمه اول سال نانوايي‌ها و کارخانجات آرد چهارمحال و بختياري تزريق شده است، در صورت اعلام فرمانداري‌ها، کمبود فورا جبران خواهد شد.

منزوي خاطرنشان کرد: کشيک‌هاي اصناف و نانواي‌ها در ايام تعطيلات نوروزي مشخص شده است، برخي اتحاديه‌ها اعلام کرده‌اند که در اين ايام تعطيل نيستند، نانوايي‌ها بايد کشيک خود را از امروز اعلام کنند، مردم تخلفات نانوايي‌ها در اين خصوص را گزارش دهند.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: تعيين قيمت گوشت گرم گوسفندي تابع اتحاديه‌ها است، اما گوشت قرمز منجمد با قيمت مصوب در سطح فروشگاه‌هاي منتخب عرضه مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06